kayhan.ir

کد خبر: ۱۹۱۰۷۳
تاریخ انتشار : ۳۱ خرداد ۱۳۹۹ - ۲۲:۴۰
مدیر روابط عمومی معاونت برون‌مرزی صداوسیما:

قطع شبکه‌های بین‌المللی ایران از ماهواره ادامه دارد(اخبار ادبی و هنری)

در ادامه قطع شبکه‌های بین‌المللی جمهوری اسلامی ایران، ماهواره گالکسی 19 نیز از روز جمعه 30 خرداد قطع موردی پخش شبکه پرس‌تی‌وی و آی‌فیلم انگلیسی را شروع کرد. به گفته یکی از مدیران معاونت برون‌مرزی صداوسیما، با عدم پرداخت بدهی رسانه ملی، قطع شبکه‌های بین‌المللی ایران در ماهواره ادامه خواهد داشت.


شیدا اسلامی، مدیر روابط عمومی معاونت برون‌مرزی صداوسیما در گفت‌وگو با کیهان گفت: به‌رغم مذاکرات صداوسیما با ماهواره گالکسی19 اما به‌دلیل بدهی معاونت برون‌مرزی رسانه ملی، قطع موردی شبکه‌های «پرس‌تی‌وی» و «آی‌فیلم انگلیسی» از روز گذشته شروع شد.
وی تصریح کرد: با شرایط موجود، هیچ افق و چشم‌اندازی نداریم و نمی‌دانیم وضعیت شبکه‌های برون‌مرزی چه خواهد شد. آی‌فیلم انگلیسی نیز  احتمالا به زودی از پاکست قطع خواهد شد. چون آخرین مهلت ما برای پرداخت بدهی به ماهواره پاکست تا 30 خرداد (19 ژوئن) بود و این مهلت به پایان رسیده است و ظرف چند روز آینده، شاهد عدم پخش یک شبکه برون‌مرزی دیگر از ماهواره پاکست خواهیم بود.
اسلامی افزود: روند قطع شبکه‌های برون‌مرزی ایران از مدارهای ماهواره که از 31 اردیبهشت آغاز شده در صورت عدم پرداخت بدهی‌های بین‌المللی صداوسیما ادامه خواهد داشت.
وی توضیح داد: مشکل اصلی ما بدهی ارزی متراکمی ‌است که برای صداوسیما به‌وجود آمده است و اگر  نهادهایی که وظیفه تخصیص بودجه برای شبکه‌های برون‌مرزی را داشته‌اند و موجب شده‌اند تا این بدهی به ‌تراکمی ‌برسد که پرداخت آن سخت شده است، در اسرع وقت اقدامی نکنند، شرایط دشوارتر خواهد شد.
مدیر روابط عمومی معاونت برون‌مرزی صداوسیما ادامه داد: همان‌طور که پیمان جبلی، معاون برون‌مرزی صداوسیما نیز اعلام کرده، پنج ماه است که حتی یک دلار هم به این معاونت  تزریق بودجه نشده است. معاونت برون‌مرزی صداوسیما دارای هزینه‌های مختلفی چون اجاره ماهواره، حقوق خبرنگاران بومی ‌در کشورهای مختلف، هزینه دفاتر و تولیدات خارجی است که همه این موارد نیازمند ارز است.
اسلامی بیان کرد: با وجود پیگیری‌های انجام‌شده و حمایت‌های مختلف از جمله از جانب جمعی از نمایندگان مجلس و برخی از مراجع و مسئولین برای پایان یافتن این مشکل، اما هنوز اقدامی برای حل این مسئله نشده است.