کد خبر: ۱۹۰۸۲۹
تاریخ انتشار : ۲۶ خرداد ۱۳۹۹ - ۲۲:۱۴

راه‌اندازی اولین شبکه ۴K رسانه ملی بر روی ماهواره(اخبار ادبی و هنری)



شبکه IRIB UHD، اولین شبکه ۴K رسانه ملی روی ماهواره راه‌اندازی شد.
پخش آزمایشی شبکه IRIB-UHD از طریق کانال ۵۴ در سیستم دیجیتال تهران آغاز شد. این شبکه با کیفیت Ultra High Definition یا اصطلاحاً UHD  ۴k از اوایل اردیبهشت ماه ۱۳۹۹ از طریق ماهواره اینتل ست ۳۹ در موقعیت مداری ۶۲ درجه شرقی قابل دریافت است.
تصاویر UHD  ۴k با رزولوشن ۲۱۶۰×۳۸۴۰ پیکسل، چهار برابر تصاویر Full HD وضوح دارند.