شهردار تهران:
توسعه خطوط مترو نیازمند استفاده از تمام ابزارهای حاکمیتی است
شهردار تهران توسعه خطوط مترو را نیازمند استفاده از ابزارهای حاکمیتی برای تامین منابع مالی دانست و گفت: امیدواریم مشکلات مربوط به تامین منابع مالی در خط ۶ و ۷ مرتفع شود.
به گزارش فارس، پیروز حناچی در بازدید از خط 6 مترو تهران اظهار داشت: تکمیل خطوط مترو و توسعه آن یک موضوع حاکمیتی است، در نتیجه برای پیشبرد آن باید از تمام ابزارهای حاکمیتی استفاده کرد. حناچی بااشاره به اینکه بخشی از محدودیتهای بانک شهر و بانکهای عاملی که به ارائه تسهیلات به شرکت مترو میپردازند، ملاحظاتی است که بانک مرکزی برای آنها در نظر گرفته است، افزود: بنابراین برای رایزنی و پیشبرد اهداف در حوزه تامین منابع مالی باید رایزنی با بانک مرکزی بیش از پیش انجام دهیم. وی بااشاره به اینکه مسئولان کلان کشور باید با مشکلات مترو تهران برای توسعه خطوط و میزان تاثیر بهرهبرداری از خط ۶ و ۷ مترو تهران بر رضایتمندی مردم تهران بیشتر آشنا شوند، خاطرنشان کرد: ما در حال پیگیری تامین منابع مالی از تمام راههای موجود هستیم. در همین راستا برای نقد شدن اوراق مشارکت شرکت مترو تهران نیز رایزنیهایی را انجام داده و این موضوع را تا تحقق کامل پیگیری میکنیم. شهردار تهران بااشاره به اینکه ایدهآل از دید ما بهرهبرداری تا ایستگاه سولقان خط ۶ است، گفت: امیدواریم مشکلات مربوط به تامین منابع مالی برای حوزه تجهیزات و سیویل درخط 6 مرتفع شود و با در نظر گرفتن خط ۶ و ۷ به عنوان پروژههای اولویتدار شهرداری تهران از تمام ظرفیتهای شهرداری برای پیشبرد این دو پروژه استفاده کنیم.