در گفتوگوی ویدئو کنفرانسی
عراقچی با همتای ژاپنی درباره مناسبات دوجانبه و تحولات منطقهای و بینالمللی رایزنی کرد
معاونان وزرای خارجه ایران و ژاپن از طریق ویدئو کنفرانس درباره موضوعات دوجانبه، منطقهای و بینالمللی و همکاری در زمینه مبارزه با کرونا به رایزنی پرداختند.
سید عباس عراقچی معاون سیاسی وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران و «تاکه ئوموری» معاون ارشد وزارت خارجه ژاپن در گفتوگویی که به صورت ویدئو کنفرانس برگزار شد، درخصوص موضوعات دوجانبه، منطقهای و بینالمللی و همکاری در زمینه مبارزه با کرونا به تبادل نظر پرداختند.
طرفین در این گفتوگو بر تداوم رایزنیها و بهرهگیری از ظرفیت روابط خوب ایران و ژاپن برای همکاریها تأکید کردند.
به گزارش فارس، این رایزنی در حالی صورت گرفته که آمریکا در تلاش برای تمدید تحریمهای تسلیحاتی علیه ایران است.
در پی شیوع کرونا، سید عباس عراقچی پیش از این نیز با همتای ترکمنستانی خود به صورت ویدئو کنفرانس به گفتوگو پرداخته بود. بر همین اساس، دور جدید رایزنیهای سیاسی بین معاونان وزرای امور خارجه جمهوری اسلامی ایران و ترکمنستان به صورت ویدئو کنفرانس در تاریخ ۱۶ اردیبهشت برگزار شد.در این نشست که به ریاست سیدعباس عراقچی معاون سیاسی وزارت امور خارجه ایران و «وفا حاجی اف» معاون وزارت امور خارجه ترکمنستان برگزار شد، آخرین وضعیت همکاریهای سیاسی، اقتصادی، تجاری، کنسولی و نیز مسائل منطقهای و بینالمللی مورد بحث و تبادل نظر قرار گرفت.