kayhan.ir

کد خبر: ۱۹۰۲۸۰
تاریخ انتشار : ۲۰ خرداد ۱۳۹۹ - ۲۱:۱۰
نماینده مردم دشتی و تنگستان در مجلس:

روستاهای تنگستان در هفته ۲ ساعت آب آشامیدنی دارند




نماینده مردم دشتی و تنگستان در مجلس با تاکید بر افزایش سهمیه آب آشامیدنی استان بوشهر از خط کوثر گفت: اکنون روستاهای نوار ساحلی تنگستان در هفته دو ساعت آب آشامیدنی دارند.
غلامحسین کرمی با بیان اینکه اکنون مردم شهرستان تنگستان در معرض شدید بحران کم‌آبی قرار دارند خاطرنشان کرد:  مردم روستاهای نوار ساحلی تنگستان دچار بحران کم‌آبی هستندکه برای حل مشکلات آب این روستاها باید چاره اندیشی شود.
وی، با بیان اینکه مردم تنگستان از طریق آب‌های نامتعارف آب مورد نیاز خود را تامین می‌کنند افزود: آب خروجی از کولرهای گازی  در تامین آب  مردم روستاهای تنگستان  به اجبار مورد استفاده قرار می‌گیرد که باید نگاه ویژه‌ای به حل مشکلات آب آشامیدنی مردم تنگستان کرد.
نماینده مردم دشتی و تنگستان در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه مردم روستاهای تنگستان در تامین آب آشامیدنی متحمل مشکلات عدیده‌ای هستند افزود: مردم روستاهای تنگستان از بی‌آبی فریاد می‌کشند که باید در کوتاه‌ترین زمان تا هفته آینده با ارائه راهکارهای لازم این مشکل کاهش یابد.
کرمی بیان کرد: با همان نگاهی که مشکل جیره بندی آب محلات جنوبی شهر بوشهر برطرف شد باید مشکلات مردم تنگستان در زمان کوتاه برطرف شود.
وی، با ‌اشاره به تدوین پروژه آب شیرین‌کن 7500 متر مکعبی تنگستان خاطر نشان کرد: این پروژه سال‌ها است که مجوز آن صادر شده ولی هنوز به مرحله اجراء نرسیده است.
کرمی با تاکید بر تدوین برنامه کوتاه مدت برای حل مشکلات آبرسانی مردم تنگستان تصریح کرد: مدیریت توزیع آب به صورت عادلانه باید مورد توجه مسئولان قرار بگیرد و آب هر روستا با ظرفیت مشخص تحویل دهیاری‌ها شود.
وی، قطع انشعاب آب خانه باغ‌ها در شهرها و روستاهای تنگستان را یک ضرورت دانست و بیان کرد: باید انشعاب آب این مکان‌ها بدون در نظر گرفتن مسئولیت و جایگاه افراد قطع تا آب روستاها تامین شود.
نماینده مردم دشتی و تنگستان در مجلس شورای اسلامی با تاکید بر افزایش سهمیه آب تنگستان از خط آبرسانی کوثر افزود: در برنامه کوتاه‌مدت باید سهمیه آب تنگستان روزانه 3 هزار متر مکعب از خط آبرسانی کوثر افزایش یابد.
کرمی، اصلاح خطوط آبرسانی، افزایش‌تانکرهای آبرسان را از دیگر برنامه‌های کوتاه مدت دانست و تصریح کرد: اجرای طرح‌های نوسازی و اصلاح شبکه آبرسانی در روستاها با تامین اعتبارات لازم به عهده دهیاران گذاشته شود تا ضمن تسریع در اجرای آنها هزینه آن به شدت کاهش ‌یابد.