kayhan.ir

کد خبر: ۱۹۰۲۶۱
تاریخ انتشار : ۲۰ خرداد ۱۳۹۹ - ۲۱:۰۸

آغاز به کار پلیس کرونا در آبادان

برای نخستین بار در کشور پلیس کرونا در آبادان آغاز به کار کرد و پیگرد بیماران کرونایی را تا بهبود کامل در دستور کار قرار داد.




به گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز آبادان، فرماندار ویژه آبادان گفت: پلیس کرونا از این پس همه کسانی را که به بیماری همه‌گیر کووید ۱۹ مبتلا می‌شوند زیر نظر خواهد گرفت و این افراد تا به‌دست آوردن گواهی سلامت، حق خروج از منزل یا بیمارستان و یا نقاهتگاه را نخواهند داشت.
سید زین‌العابدین موسوی، با بیان اینکه بدون همکاری مردم کرونا در منطقه ریشه‌کن نمی‌شود افزود: فقط ۱۰ درصد اقدامات پیشگیرانه با دخالت دستگاه‌های دولتی قابل اجراست مابقی به نوع رفتار مردم و اجرای شیوه‌نامه‌های بهداشتی برمی‌گردد.
 او گفت: تاکنون اجرای دستورالعمل‌ها در سطح شهر بدون اجبار و متکی به همکاری مردم بوده اما از این پس با تشکیل پلیس کرونا همه ملزم  و مجبور به اجرای دستورالعمل ۱۶ بندی کمیته کرونا خواهند بود.
حجت‌الاسلام ابراهیمی‌پور، امام جمعه آبادان هم گفت: بیماری کرونا در آبادان تشدید اما سمپاشی محلات و اماکن متوقف شده و با توجه به اینکه بسیاری از اماکن و محلات آلوده هستند باید عملیات گندزدایی و ضدعفونی از سر گرفته شود.