kayhan.ir

کد خبر: ۱۹۰۱۰۴
تاریخ انتشار : ۱۸ خرداد ۱۳۹۹ - ۲۲:۵۵

پروازهای فرودگاه یاسوج از سر گرفته می‌شود


 
  مدیرفرودگاه یاسوج گفت: پروازهای این فرودگاه، پس از حدود ۳ ماه وقفه از ۲۴ خرداد ماه سال جاری از سر گرفته می‌شود.
علی محسنیان اظهار داشت: با توجه به شیوع ویروس کرونا از اسفند ماه ۹۸ پرواز‌های این فرودگاه لغو شد اما با بهبود وضعیت نسبی بیماری کرونا، پرواز‌های فرودگاه یاسوج با رعایت پروتکل‌های بهداشتی آغاز می‌شود.
وی افزود: بر اساس اعلام شرکت هواپیمایی ماهان پروازهای فرودگاه یاسوج- تهران در هفته ۲ روز و در روزهای دوشنبه و جمعه برقرار می‌شود.
ساعت پرواز روز جمعه شرکت هواپیمایی ماهان از تهران به یاسوج ۷ و ۴۰ دقیقه و ساعت برگشت نیز ساعت ۹ و۴۰ دقیقه از یاسوج به تهران خواهد بود.
ساعت پرواز روز دوشنبه از تهران به یاسوج و بالعکس نیز به ترتیب ۱۲و ۱۰ دقیقه و ۱۴و ۱۰ دقیقه خواهد بود.
۲۹ بهمن ماه سال ۹۶ هواپیمای ATR۷۲ شرکت هواپیمایی آسمان با ۶۶ مسافر در ارتفاعات دنا سقوط کرد و موجب تعطیل شدن پروازهای فرودگاه یاسوج شد.
با پیگیری مدیران فرودگاه تنها پس از ۷۷ روز از سانحه، پروازهای فرودگاه یاسوج از سرگرفته شد.
شرکت هواپیمایی آتا پروازهایی از یاسوج به تهران و بالعکس در این فرودگاه برقرار کرد اما پس از چند روز پروازها به دلیل آنچه شرکت آتا مشکلات حقوقی نامید تعطیل شد و شرکت هواپیمایی آتا از فرودگاه یاسوج رفت.
فرودگاه یاسوج بعد از فرودگاه شهرکرد مرتفع‌ترین فرودگاه کشور است با این تفاوت فرودگاه شهرکرد در منطقه مسطح قرار دارد در حالی که فرودگاه یاسوج در کاسه قرار گرفته است و این شرایط را برای نشست و برخاست هواپیما خاص می‌کند.
ساخت فرودگاه یاسوج از جمله مصوبه‌های سفر خرداد ماه سال ۷۳ رهبر معظم انقلاب به استان کهگیلویه و بویراحمد بود.
فرودگاه یاسوج اکنون به گفته مدیر فرودگاه، کارشناسان هوانوردی و استاندار کهگیلویه و بویراحمد هیچ مشکل و مانعی برای از سرگیری مجدد پروازهای مسافری تهران یاسوج و برعکس و دیگر شهرهای کشور ندارد.