استقرار نیروهای ارتش در خیابانهای مکزیک برای مقابله با اراذل و اوباش!
خشونتها در مکزیک آنقدر زیاد شده که، رئیسجمهور این کشور به فکر استفاده از ارتش برای مقابله با آن افتاده است.
در اطلاعیهای که در روزنامه «آفیس گزت» منتشر شده، رئیسجمهور مکزیک، «آندرس مانوئل لوپز اوبرادور» دستور داده تا نیروهای مسلح در یک حالت فوقالعاده، منظم و همگام با گارد ملی در انجام وظایف عمومی مشارکت داشته باشند. بر اساس این اطلاعیه، نیروهای مسلح قرار است تحت فرماندهی گارد ملی قرار میگیرند. گارد ملی، یک پلیس نظامی است که پس از آغاز دوره ریاست جمهوری «لوپز اوبرادور» در دسامبر سال ۲۰۱۸ ایجاد شد. این دستور تا مارس ۲۰۲۴ پابرجا خواهد بود.
به گزارش ایسنا از «رویترز»، این حکم به این معناست که نیروهای مسلح تقریباً تا پایان دوره ریاست جمهوری «لوپز اوبرادور» در خیابانهای مکزیک حضور خواهند داشت. این در حالی است که اوبرادور، کهنهسرباز عرصه سیاست، خود کسی است که «فیلیپه کالدرون»، رئیسجمهور پیشین مکزیک، را بابت استقرار ملوانان و سربازان مکزیکی به منظور حفظ امنیت عمومی مورد انتقاد قرار میداد.