kayhan.ir

کد خبر: ۱۸۸۰۶۱
تاریخ انتشار : ۲۱ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۲۲:۳۰
دومین جلسه دادگاه ۲۱ متهم اخلال در نظام اقتصادی برگزار شد

خرید و فروش ارز و سکه در دفتر کارهای نظافتی

دومین جلسه رسیدگی به اتهامات ۲۱ متهم دایر بر اخلال در نظام اقتصادی به ریاست قاضی موحد در شعبه اول دادگاه رسیدگی به جرائم اقتصادی برگزار شد.

به گزارش میزان، در ابتدای این جلسه، متهم سید جلیل حسینی با حضور در جایگاه به دفاع از خود پرداخت.
این متهم با اشاره به اجاره یک واحد اداری به عنوان دفتر کار‌های نظافتی گفت: این دفتر سه اتاق داشت که یک اتاق را به متهم جاویدان دادند و او در آنجا معاملات سکه، طلا و ارز انجام می‌داد.
در واکنش به این موضوع قاضی موحد گفت: شما دفتر را برای کار دیگری اجاره کردید، اما برخلاف قرارداد اجاره عمل کردید. از شرایط کرونا استفاده کردید و بازار را به هم زدید و موجب افزایش ارز شدید.
این متهم با تایید انجام معاملات فردایی و کاغذی درباره فیش‌های بانکی متعلق به فعالیت‌های ارزی گفت: می‌دانستم کارم غیرقانونی است، بنابراین فیش‌ها را از پنجره بیرون انداختم اما ماموران پیدا کردند.
درادامه متهم مسعود جاویدان پس از تفهیم اتهام توسط قاضی، درباره نحوه فعالیت خود گفت: من فعالیت ارزی نداشتم. یک میز از متهم حسینی در یک اتاق اجاره کردم که مبلغ ۴ میلیون و ۵۰۰ با ماهی ۳۸۵ هزار تومان به وی می‌دادم و کار سکه می‌کردم.
رئیس دادگاه با اشاره به سابقه پارچه‌فروشی این متهم خطاب به وی گفت: شما را به عنوان پارچه‌فروش می‌شناسند نه سکه‌فروش، شما مشغول خرید و فروش ارز بودید و نزد بازپرس و پلیس اقرار کردید. شما سابقه‌دار بودید و نوع برخورد شما نشان می‌دهد باتجربه هستید. گزارش شده حین ورود مامورین مخفی شده بودید و گوشی تلفن همراه و فیش‌های بانکی و حواله‌ها را بیرون ریختید.
قاضی موحد افزود: شما در دی ماه هزار و 100  دلار به مصطفی سوری، فردی که در زندان با او آشنا شدید، داده‌اید، اما پول‌هایتان را گرفته و فرار کرده است. بنابراین شما بعد از زندان هم فعالیت ارزی داشتید.
در ادامه این دادگاه، متهمان محسن معظمی‌فر، منوچهر روشن، یاشار سلمان‌زاده، رسول قنادی تقی‌زاده و پیرهادی با حضور در جایگاه به سوالات قاضی موحد پاسخ دادند.
با پایان دفاعیات این متهمان، قاضی ختم جلسه را اعلام کرد.
گفتنی است، پیش از این سخنگوی قوه قضائیه درباره متهمان این پرونده گفته بود این 21 متهم در قالب چهار گروه و هر گروه بیش از ۱۲ میلیون دلار ارز و در مجموع بیش از ۴۸ میلیون دلار ارز به‌صورت غیرمجاز معامله کرده‌اند.