ژنرال السیسی با سوءاستفاده از کرونا بر اختیارات خود افزود!
رئیسجمهور مصر در سایه وضعیت پیش آمده ناشی از شیوع ویروس کرونا اختیارات خود را به شدت افزایش داده که این مسئله با واکنش تند دیدهبان حقوق بشر مواجه شده است.
شیوع ویروس کرونا در کشورهای مختلف باعث شده تا قوانین فوقالعادهای برای مقابله با این ویروس وضع شود. در این میان برخی از کشورها مانند مصر از این وضعیت سوءاستفاده کرده و حوزه اختیارات خود را آنقدر گسترش دادهاند که، صدای اعتراض مراکز حقوق بشری را درآورده است.
به گزارش ایسنا، سازمان دیدهبان حقوق بشر اقدامات عبدالفتاح السیسی، رئیسجمهور مصر درخصوص افزایش اختیارات خود در سایه قانون حالت فوقالعاده در چارچوب تدابیر مقابله با شیوع ویروس کرونا را محکوم کرد. گفتنی است ژنرال السیسی پیش از این نیز با تغییر قانون اساسی بر قدرت و اختیاراتش افزوده بود.