kayhan.ir

کد خبر: ۱۸۷۲۳۶
تاریخ انتشار : ۱۳ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۰۰:۱۷

کیهان و خوانندگان




33110065 ساعت 3 تا 6 بعدازظهر
33916546 تمام ساعات شبانه‌روز
سامانه پیام کوتاه 30002323

* آمریکایی‌ها بهتر از هر کسی می‌دانند که توسط برجام چه امتیازاتی از تیم مذاکره‌کننده ایران گرفته‌اند بدین خاطر است که یک روز از برجام خارج می‌شوند و روز دیگر اعلام می‌کنند که از برجام برای فشارهای جدید بر ایران استفاده خواهند کرد. این است نتیجه باقی‌ ماندن ایران در برجام.
2245---0912 و 2818---021
* برخوردهای بازدارنده یک سال گذشته دستگاه قضا با سرشبکه‌‌های فساد و قاچاق در کشور توانسته زمینه مناسبی برای ایجاد امنیت کاری در جامعه به وجود بیاورد. تداوم این حرکت مثبت قطعا موجب جهش تولید خواهد شد.
0291---0918
* نمایندگان انقلابی و ارزشی مجلس یازدهم نباید فریب دسیسه‌های اصلاح‌طلبان شکست‌خورده در انتخابات را بخورند. بازی طراحی‌شده رقیب این است که نمایندگان مجلس جدید درگیر اختلافات شده و فرصت خدمت و گره‌گشایی از مشکلات کشور از آنان گرفته شود.
8495---0911
* بعد از این‌که رئیس‌جمهور در سال گذشته از نداشتن اختیارات کافی سخن گفت ظاهراً کمال همنشین در رئیس‌ شورای شهر تهران هم اثر کرد و پس از سه سال در مدیریت کلانشهر تهران با سه شهردار منتخب خود، از محدود بودن اختیارات سخن می‌گوید! چرا در زمان شورای شهر تهران قبل چنین سخنانی نمی‌گفتند و برای تصاحب شورای شهر این همه دست و پا می‌زدند؟  وقتی کارنامه خالی از عملکرد و ریخت و پاش‌های زیاد فقط تعویض نام چند خیابان عملکرد شماست معلوم است که باید به فرافکنی روی بیاورید.
عسگری و طورانی- جانباز
* در آمریکا با این‌که سیاه‌پوستان 30 درصد جمعیت این کشور را تشکیل می‌دهند ولی 72 درصد فوتی‌های کرونایی آمریکا سیاه‌پوستان هستند. این پدیده به وضوح چهره زشت و نژادپرست دولت آمریکا را در ظلم فاحش به شهروندان سیاه‌پوست نشان می‌دهد.
3567---0918
* فروپاشی سیستم درمانی و بهداشتی آمریکا به عنوان یک کشور پیشرفته و حتی ابرقدرت در بحران ویروس کرونا چیزی بود که اتفاق افتاد و خودش را نشان داد. هرچه جلوتر می‌رویم این روند افول شیب تندتری پیدا می‌کند.
کوشکستانی
* پیشنهاد بنده این است که پیام‌رسان‌های داخلی در یکدیگر ادغام شده و تشکیل یک پیام‌رسان قوی و بدون اشکال را بدهند. در این صورت مردم مجبور به استفاده از پیام‌رسان‌های خارجی و بیگانگان نخواهند شد.
5030---0914
* این‌که رئیس‌جمهور اظهار می‌دارند وضعیت ما در برابر کرونا نسبت به دیگر کشورها بهتر است دلیل آن حضور ملت و نیروهای مسلح و بسیج مردمی و صدا و سیماست که همچون دوران دفاع مقدس خوش درخشیدند و اگر این اهتمام آن‌ها نبود وضع وخیم‌ و بدتری نسبت به بسیاری از کشورها داشتیم.
1936---0913 و 3949---0912
*‌ کار حکومت و دولت در مدیریت بیماری کرونا در مجموع خوب بوده و قابل دفاع می‌باشد ولی متاسفانه گروهی از مردم آن‌‌گونه که باید و  شاید بهداشت فردی و فاصله‌گذاری اجتماعی را رعایت نمی‌کنند. بی‌توجهی‌های این عده موجب خواهد شد از زحمت‌های کشیده شده نتیجه لازم به دست نیاید و خستگی بر تن مدافعین سلامت بماند.
9915---0914
* جای آن دارد که از خبرنگاران خارجی به کشور دعوت شده و از ایثارگری‌های مدافعین سلامت در کشور یعنی پزشکان و پرستاران بخش بیماران کرونایی در مراکز درمانی و همچنین فعالیت‌های گروه‌های جهادی در این مدت گزارش تهیه کرده و به جهان منعکس کنند. فرهنگ قوی ایرانی و اسلامی ما ملت ایران باید با ابزارهای هنری روز به تصویر کشیده بشود.
2642---0916
* در شرایط کرونایی کشور، نقش مسجد، امامان جماعت، بسیج مساجد و نیروهای مردمی در کمک به کادر درمانی و روحیه ‌دادن به بیماران کرونایی و پذیرایی از آنها و حتی غسل و کفن افرادی که به دیار حق شتافتند که حتی نزدیکان بیماران برای این کار واهمه داشتند برای همگان بیش از گذشته آشکار شد. با این روحیه و در صحنه بودن «بسیجی طراز انقلاب» دشمنان هیچ غلطی نمی‌توانند بکنند و انقلاب همچنان بالنده و پویا تا رسیدن به قله و سپردن پرچم اسلام ناب محمدی(ص) به دست حضرت حجت(عج) تداوم خواهد داشت. ان‌شاءالله.
طاهری
* از مسئولین وزارتخانه‌های بهداشت و امور خارجه درخواست می‌شود با توجه به فراگیری جهانی کرونا، برای بازگشت فرزندان دانشجویمان در خارج از کشور مثل اوکراین که در حالت قرنطینه به سر می‌برند و امکان تردد ندارند اقدام ویژه‌ای نمایند.
6523---0917
«پاسخ شرکت بهره‌برداری راه‌آهن شهری تهران و حومه»
«در پاسخ به مطلب مندرج در روزنامه، پنج‌شنبه مورخ 1399/2/4 صفحه 2 با مضمون: درخواست کاهش فاصله حرکت قطارها در ایام بحران کرونا، ضمن تشکر از مسافر گرامی و همچنین سپاس از آن روزنامه وزین به خاطر انعکاس دیدگاه‌ها و نقطه نظرات خوانندگان و ظرفیت ایجاد شده جهت تعامل و پاسخگویی به شهروندان و مسافران محترم، به اطلاع می‌رساند به منظور جلوگیری از شیوع بحران ویروس کرونا، شرکت بهره‌برداری متروی تهران در اقدام آنی و هوشمندانه در اسفندماه 98 با تشکیل ستاد مدیریت مقابله با ویروس کرونا و برای حفظ سلامتی مسافران گرامی اقدامات مناسب و قابل توجهی در ایستگاه‌ها و قطارها انجام داده است. از روز شنبه سرفاصله حرکت قطارها در خط 2 را از 3/5 به 3 دقیقه کاهش داده و خطوط یک وچهار هم با سرفاصله 3/5 دقیقه مشغول به خدمت‌رسانی به شهروندان است. ضمن اینکه توسط پرسنل شرکت بی‌وقفه و مستمر در طول روز به شکل مرتب و کامل در چندین نوبت اقدام به ضدعفونی تمامی اماکن ایستگاه‌ها و قطارها می‌کنند. در خصوص استقبال مسافران از این وسیله نقلیه عمومی باید گفت ممکن است ایستگاه‌های مترو در ساعات ابتدایی با ازدحام جمعیت در روی سکوها مواجه شود که این مهم با توجه به مانیتورینگ کلیه ایستگاه‌ها و تصمیم‌گیری هوشمندانه و سریع عوامل برنامه‌ریزی، با وجود محدودیت‌های موجود، با اعزام قطارهای فوق‌العاده مشکل فورا برطرف می‌گردد. لازم به توضیح است این شرکت نسبت به تهیه برچسب‌هایی با عنوان «برای حفظ سلامت خود و دیگران فاصله اجتماعی را رعایت کنیم» و نصب در ایستگاه‌ها و قطارها نموده است و با ارسال پیامک به شهروندان و پیج در ایستگاه‌ها این موضوع را مجددا یادآوری می‌نماید و انتظار می‌رود که مسافران محترم با جدیت به این طرح توجه و عمل نمایند.»