کد خبر: ۱۸۶۸۵۳
تاریخ انتشار : ۰۸ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۲۱:۱۰

میراسماعیلی: پرونده تعلیق جودو فراتر از ورزش است

رئیس‌فدراسیون جودو گفت: شرایط جدیدی در مسیر پرونده ایران در دادگاه CAS بوجود آمده که در تلاشیم با هماهنگی مسئولان با دست پر در جلسه دادگاه شرکت کنیم.

آرش میراسماعیلی در گفت‌وگو با خبرنگار مهر به ارسال لوایح جدید در پرونده تعلیق جودو ایران از سوی دادگاه بین‌المللی ورزش اشاره کرد و گفت: روز یکشنبه لوایح و مستندات پرونده ارسال شد که کار را برای ما سخت‌تر کرده است. ما متوجه شدیم برخی کشورهای دیگر نیز به همین دلیل مشکلاتی را داشته‌اند که تونس همچنان با آن درگیر است و امارات پس از توافق با IJF مجوز حضور در برنامه‌ها را گرفته‌است. ولی شرایط ما متفاوت است و نمی‌توانیم بدون سند و مدرک وارد جلسه شویم. رئیس‌فدراسیون جودو ادامه داد: متأسفانه سمت و سوی این پرونده از ورزش خارج و به مسائلی در لوایح جدید اشاره شده که به هیچ عنوان ارتباطی به موضوع فوق ندارد. وکلای این نهاد بین‌المللی به مواردی اشاره کرده‌اند که خود دخالت در امور یک کشور محسوب می‌شود. اشاره به برخی مسائل اجتماعی در یک پرونده ورزشی جای تعجب دارد و خود به صراحت دخالت است و برای ما قابل قبول نخواهد بود. میراسماعیلی با اشاره به شرایط خاص این پرونده اظهار داشت: پرونده تعلیق جودو اکنون فراتر از ورزش است. روند پرونده را به اطلاع آقای صالحی امیر و دکتر علی نژاد رسانده‌ام و قرار شده است که به زودی در جلسه‌ای مشترک موضوع فوق را بررسی کرده و تصمیمات لازم اتخاذ شود. هیئت خوبی برای دفاع از حقانیت جودو ایران شکل گرفته و کارهای خوبی در این رابطه صورت گرفته و لوایح خوبی آماده شده ولی واقعاً کار سخت است. طرف مقابل حتی از سه ایرانی به عنوان شاهد در پرونده استفاده کرده است.