وزیر آموزش و پرورش خبر داد
ارائه بستههای حمایتی به مدارس و مراکز غیردولتی به دنبال شیوع کرونا
وزیر آموزش و پرورش گفت: دولت با اختصاص بستههای حمایتی به مدارس و مراکز غیردولتی تعطیل شده بر اثر انتشار ویروس کرونا موافقت کرد.
به گزارش مرکز اطلاعرسانی وزارت آموزش و پرورش، محسن حاجی میرزایی با اشاره به اینکه بخشهای مختلف اقتصادی و اجتماعی و آموزشی کشور ما در ماههای اخیر متأثر از شیوع بیماری ویروس کرونا بوده است، اظهار داشت: مدارس و مراکز غیردولتی که با مشارکت و سرمایهگذاری بخش غیردولتی که عموماً هم فرهنگیان بازنشسته میباشند، تاسیس و راهاندازی شدهاند از این موضوع مستثنی نبودهاند.
حاجی میرزایی افزود: با توجه به اینکه در ماههای اخیر سیاست آموزش و پرورش بر این اساس بوده است که تعطیلی مدرسه نباید موجب تعطیلی آموزش شود و مدارس و مراکز غیردولتی با بهرهگیری از فضای مجازی و آموزشهای الکترونیک در تحقق این امر نقش مطلوبی داشتهاند، لذا دولت به منظور حمایت از این مدارس و جلوگیری از توقف فعالیت آنها بستههای حمایتی از جمله بخشودگی اجارهبها، امهال بیمه تامین اجتماعی کارکنان و تسهیلات کمبهره را تصویب کرده است.
وی در تشریح این بسته حمایتی، خاطرنشان کرد: براساس مصوبه دولت کلیه مدارس غیردولتی و مراکز آموزشی و پیش دبستانیهای غیر دولتی دایر در فضاهای آموزشی وابسته به آموزش و پرورش از پرداخت اجاره بها به مدت چهارماه از اسفند تا خرداد ماه معاف شدند. همچنین براساس مصوبه ستاد ملی مقابله با کرونا، بیمه تامین اجتماعی کارکنان شاغل در این مراکز و مدارس و پیش دبستانی غیردولتی به مدت سه ماه مشمول امهال شد.
وزیر آموزش و پرورش با اشاره به تسهیلات اختصاص یافته به این موضوع، گفت: براساس مصوبه ستاد ملی مقابله با کرونا و ستاد هماهنگی اقتصادی دولت مقرر شد تسهیلات کمبهره تا مبلغ ۱۶ میلیون تومان به میزان تعداد کارکنان شاغل در مدارس غیر دولتی مراکز آموزشی و پیشدبستانیهای غیردولتی پرداخت شود که امیدوارم قبل از خرداد ماه پرداخت آن آغاز شود.
گفتنی است، مشکلات معیشتی 200 هزار معلم آزاد مدارس غیر دولتی نیز در این روزهای کرونایی و تعطیلی این مدارس به یک موضوع مهم تبدیل شده است که روزنامه کیهان طی گزارشی در روز چهارشنبه به این موضوع پرداخته بود.