طالبان: آتشبس بیآتشبس! حملات در ماه رمضان هم ادامه مییابد
طالبان درخواست رئیسجمهور افغانستان برای برقراری آتش بس در این کشور به مناسبت ماه مبارک رمضان را رد و اعلام کرده، تنها زمانی آتش بس را میپذیرد که دولت کابل تمام زندانیان طالبان را آزاد کند.
«اشرف غنی» طی پیامی به طالبان، از این گروه خواست «به احترام ماه مبارک رمضان»، آتش بس را بپذیرد. به گزارش خبرگزاری تسنیم، «سهیل شاهین» سخنگوی دفتر سیاسی طالبان اما در واکنش به این درخواست، گفته که آتش بس فقط زمانی آغاز میشود که دولت کابل همه زندانیان طالبان را در چارچوب توافقنامه قطر، آزاد کند. این توافقنامه اوایل اسفند میان طالبان و آمریکا امضاء شد! دولت کابل که پیش از این، بیش از 400 زندانی طالبان را آزاد کرده است، دیروز نیز 77 زندانی دیگر این گروه را آزاد کرد.
طی روزهای اخیر و پس از توافق آمریکا و طالبان، نبرد میان عناصر طالبان و نیروهای دولتی گسترش یافته است.