رکورد پذیرش معتادان و کارتنخوابها در گرمخانههای تهران زده شد
سرپرست سازمان خدمات اجتماعی شهرداری تهران از افزایش ۱۰۰ درصدی جذب کارتنخوابها در گرمخانهها و مددسراهای شهرداری تهران خبر داد.
مالک حسینی با اشاره به آمار جذب معتادان کارتنخواب از ابتدای سال جاری، به ایسنا گفت: در یک ماهه فروردین امسال، هشت هزار و 564 نفر از افراد کارتنخواب در گرمخانهها و مددسراهای شهرداری تهران جذب شدند و شاهد افزایش ۱۰۰ درصدی مراجعات به این مراکز هستیم؛ چراکه در اسفند ۹۸، تعداد جذب افراد کارتنخواب، چهار هزار و 459 نفر بود.
حسینی با بیان اینکه در فروردینماه شاهد افزایش ۴۸ درصدی تماسهای مردمی با سامانه ۱۳۷ به منظور جذب و جمعآوری کارتنخوابها بودیم، افزود: افزایش تعداد جذب کارتنخوابها بهدلیل شرایط خاصی است که این روزها در کشور
داریم.
وی با اشاره به افزایش تعداد گشتهای ویژه این سازمان برای جذب کارتنخوابها، ادامه داد: در هفته گذشته که شاهد کاهش دمای هوا در تهران بودیم، گشتهای ویژه تنها در یک روز، ۶۳۲ نفر از افراد کارتنخواب را جذب کردند که متأسفانه باید اعلام کنم در این حوزه، رکورد جدیدی ثبت شد؛ چراکه پیش از این بیشترین عدد جذب کارتنخوابها مربوط به روزهای برفی تهران بود که ۳۶۲ کارتنخواب توسط گشتهای ما جمعآوری میشد. سرپرست سازمان خدمات اجتماعی شهرداری تهران گفت: در این روزها با توجه به تصمیمات متعددی که اتخاذ شد، شاهد افزایش تعداد معتادان متجاهر در سطح شهر تهران هستیم؛ هرچند ستاد مبارزه با مواد مخدر اخیراً با همکاری وزارت بهداشت و کمیته درمان این ستاد، پروتکلی را تدوین کرده است که میبایست به تایید ستاد ملی مقابله با کرونا برسد؛ اما مردم و همه مسئولان در این حوزه نگرانند که مبادا فرد کارتنخوابی ناقل بیماری باشد. شهرداری تهران در این راستا اعلام آمادگی کرده برای حل این مشکل مددسرای خاورشهر را در اختیار ستاد مبارزه با مواد مخدر قرار دهد.