انتقادات سلیمی از رئیسبرکنار شده فدراسیون جهانی وزنه برداری
قهرمان سابق وزنه برداری جهان و المپیک به انتقاد از رئیسبرکنار شده فدراسیون جهانی پرداخت.
بهداد سلیمی در گفتوگویی با خبرگزاری ایسنا اظهار داشت: تاماش آیان اتفاقات بدی را در زندگی ورزشی من رقم زد و یک مدال با ارزش را از من گرفت. اما مثل من خیلیهای دیگر بودند که به ناحق مدالهایشان از آنها گرفته شد. فکر میکنم هر کسی اتفاق بدی را رقم میزند باید تقاص بدهد و این ماجرایی که برای تاماش آیان پیش آمد و از فدراسیون جهانی رفت، تقاص نا عدالتیهایی است که در حق برخی از ورزشکاران از جمله خود من کرد.
او ادامه داد: البته آیان چهره قدیمی وزنه برداری جهان است و زحمات زیادی هم کشید. با وجود اتفاقاتی که برای من افتاد اما دوست نداشتم به این شکل از وزنه برداری برود. اکنون هم برای او آرزوی سلامتی و طول عمر دارم.
سلیمی درخصوص تعویق بازیهای المپیک هم گفت: تعویق المپیک اتفاق ناخواستهای بود که برای کل ورزش جهان رخ داد اما به نظرم این تصمیم منطقی بود چرا که سلامتی ورزشکاران در اولویت قرار دارد. از طرفی ورزشکاران مصدومی چون حسن یزدانی، سهراب مرادی، حمیده عباسعلی و علیرضا کریمی را داریم که این تعویق المپیک کمک میکند آنها ریکاوری کنند و آماده شوند و در نهایت میتوانند ما را به چهار مدال المپیک برسانند.