کد خبر: ۱۸۶۳۰۲
تاریخ انتشار : ۰۲ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۲۰:۳۳
معاون کل وزیر بهداشت و درمان:

مازندران پرخطرترین استان کشور در شیوع دوباره کرونا است

با لغو ممنوعیت سفرهای بین‌ استانی و بازگشایی مشاغل، مازندران در معرض پر خطرترین استان کشور به لحاظ شیوع دوباره کرونا ویروس است.



ساری- خبرنگار کیهان:

ایرج  حریرچی معاون کل وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: تا زمانی که حتی یک بیمار مبتلا در سطح کشور وجود دارد نگرانی از شیوع کرونا همچنان پا برجاست. معاون کل وزیر بهداشت مهم‌ترین عامل انتشار بیماری کووید 19 را وجود افراد کم علامت یا بی‌علامت دانست و گفت: برای شناسایی این افراد، نیاز به برنامه‌ریزی و آزمایش بیشتر افراد داریم که حتی می‌توان برای کشف این افراد جایزه گذاشت. وی عادت کردن و همزیستی با کووید 19 را تا زمان دستیابی به واکسن ضروری دانست و افزود: ظاهرا این ویروس چندان به گرما حساس نیست بنابراین نمی‌توان تغییرات جوی را پایان کار ویروس کرونا تلقی کرد. حریرچی گفت: فاصله‌گذاری اجتماعی و تغییر رفتار مردم، شناسایی بیماران کم علامت و بی‌علامت و قرنطینه تمام کسانی که تماس نزدیک با بیماران مبتلا دارند از این پس استراتژی‌های اصلی مقابله با کرونا محسوب می‌شود. وی با تاکید بر امتناع هرگونه سفر به مازندران یادآور شد: مازندران یکی از شش استان کشور به لحاظ شیوع گسترده کرونا در کشور است که با سفرهای غیر ضرور این استان، شرایط آن بحرانی‌تر از پیش می‌شود که تبعات آن تا چند روز آینده معلوم می‌شود بنابراین مسئولان استان باید هوشیار باشند و هدایت این امر را به عهده بگیرند.