کد خبر: ۱۸۶۲۴۶
تاریخ انتشار : ۰۱ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۲۱:۴۹

هشدار رئیس‌ کمیسیون سلامت شورای شهر تهران درباره خطر عادی شدن ترددها

رئیس ‌کمیسیون سلامت و محیط‌زیست شورای شهر تهران نسبت به ایجاد پیک و موج جدیدی از شیوع کرونا طی دو هفته آینده در صورت حضور همه افراد جامعه در شهر هشدار داد.

زهرا صدراعظم نوری ، درباره وضعیت رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی در حمل‌ونقل عمومی، به تسنیم گفت: بررسی‌ها و شواهد طی چند روز اخیر نشان دهنده این است که حمل‌ونقل عمومی به شدت مورد استقبال مردم قرار گرفته است و مردم زندگی عادی خود را آغاز کرده‌اند.
صدراعظم نوری ادامه داد: این وضعیت اصلا نکته مثبتی نیست چراکه هنوز نتوانسته‌ایم درباره شیوع کرونا به شرایط پایدار برسیم. هنوز تعداد افرادی که به این ویروس مبتلا می‌شوند قابل توجه است. البته باید سازوکارهایی فراهم شود تا زندگی و شرایط جامعه به حالت عادی بازگردد اما این امر منوط به زمانی است که در کنترل شیوع ویروس کرونا به ثبات و وضعیت قابل کنترلی دست یابیم و تعداد افراد فوت شده و مبتلا افزایش نیابد.
وی افزود: باید پروتکل‌های لازم در حمل‌ونقل عمومی، محیط‌های کار و ‌اشتغال از سوی شهروندان رعایت شود و حتما وسایلی مانند ماسک، دستکش و مواد ضدعفونی‌کننده را مورد استفاده قرار دهند تا بتوانیم شیوع کرونا را کنترل کنیم در غیر این صورت اگر فکر کنیم با آغاز فعالیت‌های کاری همه می‌توانند در جامعه حضور داشته باشند به طور حتم طی دو هفته آینده باز هم با موج و پیک جدیدی از شیوع ویروس مواجه خواهیم شد.  رئیس ‌کمیسیون سلامت شورای شهر تهران اظهارداشت: اجرای طرح ترافیک لغو شد تا شهروندان از حمل‌ونقل عمومی استفاده نکنند اما معنای آن این نبود که هر فردی با استفاده از خودروی شخصی برای کارهایی که می‌توان آنها را در زمان دیگری انجام داد و ضروری نیستند، وارد محدوده طرح و خیابان‌ها شود.
صدراعظم نوری ادامه داد: آنچه در سطح شهر و حمل‌ونقل عمومی مشاهده می‌شود قابل قبول و رضایت‌بخش نیست و از شهروندان انتظار داریم رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی را جدی بگیرند.