kayhan.ir

کد خبر: ۱۸۵۷۶۱
تاریخ انتشار : ۲۶ فروردين ۱۳۹۹ - ۲۲:۰۷
به همت ستاد اجرایی فرمان امام انجام شد

افتتاح بزرگ‌ترین کارخانه تولید ماسک در منطقه با ظرفیت 4 میلیون

رئیس ‌ستاد اجرایی فرمان حضرت امام ضمن افتتاح بزرگ‌ترین کارخانه تولید ماسک در منطقه جنوب غرب آسیا گفت: این کارخانه طی مدت یک ماه راه‌اندازی و ظرفیت تولید روزانه چهار میلیون ماسک را دارد.





به گزارش خبرگزاری تسنیم، محمد مخبر در مراسم افتتاح بزرگ‌ترین کارخانه تولید ماسک جنوب غرب آسیا با بیان این‌که تعدادی از دستگاه‌های ساخت ماسک را وارد کردیم و با کمک شرکت‌های دانش‌بنیان داخلی موفق به ساخت دستگاه‌های تولید ماسک هم شده‌ایم، اظهار داشت:‌ این کارخانه طی مدت یک ماه راه‌اندازی و ظرفیت تولید روزانه چهار میلیون ماسک را دارد.
وی با بیان این‌که هم‌اکنون با تولید روزانه یک میلیون ماسک فعالیت خود را آغاز کرده که به‌تدریج افزایش پیدا خواهد کرد، افزود:‌ ماسک‌های تولید شده از نوع فیلتردار، N95 و نانو است. دستگاه‌هایی که در حال حاضر تولید شده است توسط شرکت‌های دانش‌بنیان و نخبگان کشور طراحی و ساخته شده است و ساخت این دستگاه‌ها ظرف 23 روز اتفاق افتاده است.
رئیس ‌این ستاد اجرایی که زیر نظر رهبری فعالیت می‌کند ادامه داد: با این حجم از تولید و تقاضای ماسک در کشور، اضافه شدن این کارخانه کشور را از واردات ماسک بی‌نیاز خواهد کرد و تا زمانی که نیاز کل کشور تامین نشود هرگز صادراتی نخواهیم داشت. تمام ماسک‌های تولید شده به وزارت بهداشت تحویل داده می‌شود و ستاد اجرایی فرمان امام دخالتی در توزیع آن نداریم.
مخبر اضافه کرد: محصولات تولید شده با قیمتی کمتر از قیمت بازار عرضه می‌شود چرا که در زمان حاضر در کشور قیمت ماسک بالاست و با این تولیدات ان‌شاءالله به‌زودی قیمت‌ها شکسته خواهد شد‌. امیدواریم با این تولیدات به وفور در کشور ماسک فراهم شود. با راه‌اندازی این کارگاه 330 نفر به صورت مستقیم مشغول فعالیت هستند و این اقدام موجب ‌اشتغالزایی برای آنها شده است.
به گفته وی، 100 میلیارد تومان برای این اقدام سرمایه‌گذاری شده است و تاکنون دو تا سه میلیون ماسک و مواد ضدعفونی‌کننده برای رفع نیاز مردم به مناطق محروم و یک میلیون بسته غذایی در این شرایط بین نیازمندان توزیع می‌شود. محصولات تولید شده در همین کارگاه استریل و ضدعفونی می‌شوند. از روز اول شیوع ویروس کرونا نیروهای ما به کمک گروه‌های جهادی و نخبگان کشور برای مقابله با ویروس کرونا و تولید ماسک مشغول فعالیت هستند.