kayhan.ir

کد خبر: ۱۸۴۸۰
تاریخ انتشار : ۲۲ تير ۱۳۹۳ - ۲۱:۴۵

حوادث کوتاه از کشور


زمین لرزه در خوزستان
تهران - ایرنا: زمین لرزه‌ای به بزرگی 4/3 ریشتر حوالی شهر حسینیه واقع در مرز استان‌های خوزستان، لرستان و ایلام را لرزاند.
به گزارش لرزه‌‌نگاری کشوری وابسته به موسسه ژئوفیزیک دانشگاه تهران، این زمین لرزه ساعت 20 و 46 دقیقه و 22 ثانیه روز شنبه رخ داده است.

حوادث رانندگی با 6 کشته
زاهدان - خبرنگار کیهان: معاون اجتماعی فرماندهی انتظامی سیستان و بلوچستان گفت: حوادث رانندگی در شهرستان‌های میرجاوه، ایرانشهر، سرباز و دلگان 6 کشته و 13 مجروح بر جای گذاشت.
سرهنگ «رضا عامری» افزود: نخستین حادثه رانندگی در محور دلگان- ایرانشهر حوزه شهرستان دلگان رخ داد و یک دستگاه پیکان وانت با 11 نفر سرنشین در قسمت بار به دلایل نامعلومی از جاده منحرف و واژگون شد که بر اثر این حادثه یک نفر جان خود را از دست داد و راننده و 10 سرنشین دیگر راهی بیمارستان شدند.
وی اظهار داشت: دومین و سومین حادثه رانندگی که در شهرستان سرباز روی داد راکب یک دستگاه موتورسیکلت به علت واژگونی در سه راهی پیشین و یک عابر پیاده نیز در برخورد با یک دستگاه خودروی پژو در حوالی روستای مچکور جان خود را از دست دادند.
عامری ادامه داد: در اثر انحراف و واژگونی یک دستگاه تویوتا وانت در جاده میرجاوه - لادیز نیز دو نفر کشته و دو نفر مجروح شدند و آخرین حادثه رانندگی در 10 کیلومتری شهرستان ایرانشهر رخ داد که در آثر آن دو دستگاه خودرو پراید به علت انحراف به چپ یکی از آنان با هم برخورد کردند و یکی از رانندگان بر اثر این حادثه جان خود را از دست داد.

درگیری منجر به مرگ
ایلام - ایسنا: معاون اجتماعی نیروی انتظامی استان ایلام گفت: در  روز شنبه بر اثر درگیری طایفه‌ای در روستای «انجیره» آبدانان یک جوان 22 ساله کشته شد.
محمدرضا نظری افزود: در این دعوای طایفه‌ای جوان مذکور از ناحیه سر مورد اصابت اشیاء قرار گرفت و در اثر شدت جراحت وارده فوت کرد.
وی با اشاره به اینکه ماموران پس از اطلاع از این موضوع بلافاصله وارد عمل شده و به درگیری خاتمه ادامه دادند. عامل این قتل دستگیر شد.

سقوط کوهنورد
عنبرآباد - فارس: بخشدار جبال بارز جنوبی شهرستان عنبرآباد گفت: یک جوان 26 ساله از ارتفاعات کوه‌های منتهی به آبشار رودفرق عنبرآباد بر اثر سقوط از کوه جان خود را از دست داد.
خلیل پهلوان‌نژاد افزود: جوان دیگری هم که برای نجات جان این فرد تلاش کرده بود، زخمی شده و هم‌اکنون در بیمارستان بستری است.

تریاک در معده قاچاقچی
زاهدان - فارس: روز گذشته ماموران پلیس مستقر در ایست و بازرسی نصرت‌آباد، حین انجام ایست و بازرسی مقطعی در محور زاهدان - تهران به دو مسافر یک دستگاه اتوبوس مشکوک و آنان را جهت بررسی از اتوبوس پیاده کردند.
رضا ناظری افزود: این دو مرد مسافرنما مورد بازجویی قرار گرفتند و به بلغ مواد مخدر اعتراف کردند.
رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر تصریح کرد: پس از انجام اقدامات لازم معده آنها تخلیه شد که نهایتا مقدار دو کیلو و 355 گرم مواد مخدر از نوع تریاک در قالب بسته‌های کوچک از آنها کشف شد.
وی خاطرنشان کرد: متهمان برای سیر مراحل قانونی راه دادسرا شدند.

کشف 1200 کیلو مواد مخدر
یزد-خبرنگار کیهان: فرمانده انتظامی یزد، از کشف و ضبط یک‌هزار و 200 کیلوگرم مواد مخدر در این استان در 48 ساعت گذشته خبر داد.
سرهنگ «ایرج کاکاوند» افزود: از آن میزان یک‌هزار و 178 کیلوگرم آن تریاک و بقیه هروئین است.
وی اظهار کرد: مواد مکشوفه با هوشیاری ماموران مبارزه با مواد مخدر یزد و مهریز در قالب شناسایی و تعقیب و گریز دو باند به دست آمد.

برخورد با عاملان قاچاق چوب
اصفهان- خبرنگار کیهان: با تلاش ماموران پلیس مرکز استان اصفهان، دو نفر از قاچاقچیان حرفه‌ای منابع طبیعی که در حال بریدن درختان جنگلی بودند، دستگیر شدند و در بازرسی از خودرو آنان مقدار 3 تن چوب جنگلی قاچاق کشف شد.
سرهنگ یاردوستی افزود: هر دو نفر به محض مشاهده ماموران قصد فرار داشتند که در عملیات ضربتی توسط ماموران قبل از هر اقدامی دستگیر و پس از تشکیل پرونده به مراجع قضایی تحویل و از آنجا نیز روانه زندان مرکزی اصفهان شدند.

گازوئیل قاچاق آتش گرفت
بوشهر- خبرنگار کیهان: ریخته شدن گازوئیل قاچاق در کانال‌های دفع‌آب‌های سطحی در یکی از نقاط شهر گناوه سبب وقوع آتش‌سوزی شد. این آتش‌سوزی که در نزدیکی میدان امام خمینی(ره) شهر گناوه در جوار چندین مغازه رخ داد، با حضور به موقع نیروهای آتش‌نشانی و همکاری مردم مهار شد.
بر اثر این حادثه یک دستگاه خودروی 405 که در کنار کانال پارک شده بود و تعدادی از صندلی‌های استراحت عابران و چندین اصله درخت و سایه‌بان مغازه‌ها نیز در آتش سوخت.

آتش‌سوزی در کارخانه
سمنان- ایرنا: مدیر عامل سازمان آتش‌نشانی سمنان با اشاره به مهار کامل آتش‌سوزی در کارخانه تولیدی چسب و رزین در این شهر گفت: پیش‌بینی‌های اولیه حاکی از خسارت 10 میلیارد ریالی به این کارخانه است.
«سعید اسماعیل‌پور» افزود: این آتش‌سوزی ساعت 23 و 45 دقیقه جمعه شب در سالن تولید شرکت چسب و رزین غفاری سمنان واقع در شهرک صنعتی آغاز و با تلاش آتش‌نشانان ساعت 5 بامداد شنبه به طور کامل اطفا شد.وی ادامه داد: علت حادثه و میزان خسارت وارده در دست بررسی است.

ریزش آوار و مرگ 3 کارگر
اراک- ایرنا: رئیس مرکز اورژانس و فوریت‌های پزشکی استان مرکزی گفت: سه کارگر در روستای امامزاده عباس‌کمیجان از توابع استان مرکزی بر اثر ریزش آوار جان سپردند.
«قنبر فراهانی» افزود: این حادثه در جریان حفر چاه در این روستا واقع در شهرستان کمیجان از توابع استان مرکزی رخ داد.
وی توضیح داد: این کارگران در حال حفاری چاه آب به صورت غیراستاندارد و بدون رعایت نکات ایمنی بودند که به دلیل سست بودن بافت خاک، دیواره چاه بر سر مقنی آوار ش.

کشف گازوئیل قاچاق
قشم- خبرنگار کیهان: فرمانده یگان دریابانی قشم گفت: در عملیات پاکسازی روستای کووه‌ای از توابع شهرستان قشم، ماموران این یگان موفق شدند 360 هزار لیتر گازوئیل قاچاق را از 4 فروند لنج کشف و ضبط کنند.عبدالله لشکری تصریح کرد: در این عملیات 13 نفر دستگیر و به مراجع قضایی تحویل شدند.

مجازات 4 سارق و روزه‌خوار
سرویس شهرستانها: فرمانده انتظامی فارس از اجرای حکم شلاق 4 سارق و روزه‌خوار در شهرستان شیراز خبر داد.
به گزارش پایگاه خبری پلیس، سردار «احمدعلی گودرزی» گفت: 2 نفر از این افراد با تشکیل یک باند اقدام به سرقت از منازل در شیراز کرده بودند که با حکم دادگاه جزایی به 74 ضربه شلاق، 3 سال حبس و 2 سال تبعید محکوم شدند و حکم شلاق آنها در ملاءعام به اجرا درآمد.
وی ادامه داد:‌2 نفر دیگر به اتهام تظاهر به روزه‌خواری به 80 ضربه شلاق محکوم شدند که حکم صادره به اجرا درآمد.