kayhan.ir

کد خبر: ۱۸۴۷۹
تاریخ انتشار : ۲۲ تير ۱۳۹۳ - ۲۱:۴۵
سازمان بسیج جامعه پزشکی اعلام کرد

ویزیت رایگان روزه‌داران توسط پزشکان بسیجی ‏

معاون امداد و درمان سازمان بسیج جامعه پزشکی از اجرای طرح «ارائه خدمات مراقبت از سلامت» از ۲۳ تا ۲۵ تیر در مطب پزشکان بسیجی خبر داد.


روح‌الله قائد امینی با اعلام اینکه در قالب این طرح خدماتی مانند ویزیت، تست قند خون و فشار خون به ‏روزه‌داران ارائه می‌شود، گفت: طرح ارائه خدمات مراقبت از سلامت به صورت رایگان همزمان با مراسم لیالی قدر اجرا خواهد شد‎.‎
امینی افزود: از ابتدای سال تاکنون، 25 تیم تخصصی و فوق تخصصی را به مناطق مرزی و
 کم برخوردار اعزام کردیم. همچنین برپایی 14 بیمارستان صحرایی ‏و ثابت را از ابتدای سال داشته‌ایم. همچنین از ابتدای سال 1400 تیم بهداشتی و درمانی، در قالب «احیای اقتصاد مقاومتی در ‏حوزه سلامت سازندگی و محرومیت‌زدایی» به مناطق محروم اعزام شده‌اند‎.‎معاون امداد و درمان سازمان بسیج جامعه پزشکی خاطرنشان کرد: در اجرای ویزیت رایگان به نیازمندان، نسبت به مصوبه سه ماه اول سال بسیار پیش رفته‌ایم و تا قبل از اجرای این مراسم چیزی حدود 40 هزار ویزیت رایگان در مطب پزشکان را انجام داده‌ایم.به گزارش فارس، وی افزود: با وجود آن که اعتبارات ما در برخی استان‌ها با تاخیر پرداخت شده و در برخی استان‌ها هم هنوز پرداخت نشده؛ این آمار بسیار بالاتر از ‏سقف مجازمان بوده است. این کار با استفاده از منابع سایر بخش‌ها و با تعاملی که با قسمت‌های مختلف حوزه سلامت استان صورت گرفته است، ‏اجرا شد‎.‎
قائدامینی تصریح کرد: با توجه به محدودیت‌هایی که در اعتبارات حوزه سلامت وجود دارد و در برخی مناطق کم برخوردار و محروم به ‏ویژه مناطق مرزی، حضورتیم‌های پزشکی از سوی وزارت بهداشت به ندرت صورت می‌گیرد، مردم از این گونه مواهب برخوردار نیستند‎.‎معاون امداد و درمان سازمان بسیج جامعه پزشکی تاکید کرد: با وجود آنکه طرح تحول در نظام سلامت نیز اجرا شده است اما بیشتر طرح‌های اجرایی در حوزه درمان بیمارستانی ‏صورت گرفته است و مناطق مرزی به مراکز بیمارستانی و خدماتی دور هستند، لذا مردم باید مسافت طولانی را برای یک ویزیت ساده تا مرکز ‏شهرستان طی کنند‎.
وی گفت: به حداقل رساندن هزینه‌ها و به حداکثر رساندن بهره‌وری و اثربخشی با بهره‌گیری مناسب از منابع، دو طرف ‏موازنه اقتصاد مقاومتی است که در این طرح‌ها نیز اجرا می‌شود.