kayhan.ir

کد خبر: ۱۸۴۷۲
تاریخ انتشار : ۲۲ تير ۱۳۹۳ - ۲۱:۴۵
معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد:

کمک 7500 میلیاردی کمیته امداد به اقتصاد کشور

معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد امام خمینی(ره) از کمک 7500 میلیارد تومانی به اقتصاد کشور از طریق هدایت 650 هزار فرصت شغلی توسط این نهاد خبر داد.


محمد امید در مراسم جشن رمضان با اشاره به رسالت کمیته امداد برای توانمندسازی خانواده‌های تحت پوشش، گفت: توانمندسازی افراد تحت حمایت از طریق خدمات فرهنگی، حمایتی و اشتغال صورت می‌گیرد.
وی با اشاره به خودکفایی 300 هزار خانوار تحت حمایت این نهاد طی سه سال گذشته و خروج آنان از چرخه حمایتی، افزود: با خروج این افراد از چتر حمایتی، سالانه حدود 7 هزار و 500 میلیارد تومان به اقتصاد کشور کمک می‌شود.
امید ادامه داد: امسال نیز جشن خودکفایی 120 هزار خانوار تحت حمایت برگزار شد و این افراد با توانمندسازی در حوزه اشتغال از تحت حمایت این نهاد خارج شدند.
به گزارش مهر، معاون کمیته امداد در ادامه به مدل اشتغال این نهاد اشاره کرد و گفت: اشتغال‌های این نهاد طی فرآیند نیازسنجی، آموزش، تسهیلات، نظارت و بازاریابی صورت می‌گیرد که آموزش‌های فنی و حرفه‌ای و مهارت‌آموزی از ارکان مهم این مدل است که در قوام و ثبات طرح‌های اشتغالزایی نقش مهمی دارد که با همکاری سازمان فنی و حرفه‌ای کشور صورت می‌گیرد.
وی با اشاره به اینکه این نهاد 650 هزار فرصت شغلی را اکنون در سطح کشور هدایت می‌کند، افزود: حدود 35 درصد از این اشتغال‌ها در قالب مجریان زنان سرپرست خانوار و 70 درصد از آنها در روستاها صورت می‌گیرد و 50 درصد از این مشاغل مربوط به کشاورزی و صنایع دامداری و وابسته به آن، 25 درصد به مشاغل خدماتی، حمل و نقل و کسب و کارهای کوچک و 15 درصد مربوط به مشاغل تولیدی و صنفی و حدود 12 درصد مربوط به مشاغل صنایع دستی است.