kayhan.ir

کد خبر: ۱۸۴۴۰
تاریخ انتشار : ۲۲ تير ۱۳۹۳ - ۲۰:۲۸
روحانی در مراسم تقدیر از خادمین قرآنی:

حمله رژیم صهیونیستی به فلسطین عرف دوران جاهلیت است

رئیس‌جمهور تاکید کرد: در فلسطین اشغالی می‌بینید که با کشته شدن یک یهودی که گاهی طراحی خود آنهاست ملتی به خاک و خون کشیده می‌شوند، این عرف، عرف دوران جاهلیت است.


حجت‌الاسلام حسن روحانی رئیس‌جمهور در مراسم تجلیل از خادمین قرآنی که در حاشیه بیست و دومین نمایشگاه قرآن برگزار شد، گفت: قرآن مجید تنها کتاب آسمانی است که در صحت و دقتش از نزول تا امروز هیچ تردیدی در تاریخ وجود ندارد.
وی افزود: هدف نهایی ما اجرای مفاهیم قرآن در سراسر زندگی بشر است، انس عملی با قرآن، فخر و افتخار همه ماست.
رئیس‌جمهور با اشاره به جریانات رخ داده در سرزمین‌های اشغالی و جنایات صهیونیست‌ها در غزه، تصریح کرد: در فلسطین اشغالی می‌بینید که با کشته شدن یک یهودی که گاهی طراحی خود آنها است ملتی به خاک و خون کشیده می‌شوند؛ این عرف، عرف دوران جاهلیت است و می‌بینید که در سراسر جهان در برابر این جنایت سکوت می‌کنند.
روحانی با تاکید بر اینکه آنچه امروز باعث گرفتاری مسلمانان شده است فرقه‌گرایی و جدایی از فرهنگ قرآن است، اظهار داشت: اگر امروز در جامعه ایران اسلامی جدایی وجود دارد به خاطر فاصله گرفتن از قرآن است و اگر افراط و خشونت در گوشه‌ای از جهان اسلام وحدت را از بین برده به خاطر دوری از قرآن است.
وی ادامه داد: قرآن عامل وحدت‌بخش دنیای اسلام است زیرا هیچ اختلافی در اصل قرآن وجود ندارد و سیره پیامبر و ائمه نیز بهترین تبیین‌کننده قرآن است.
روحانی با بیان اینکه هیچ شجاعتی بالاتر از شجاعت صلح نیست، اظهار داشت: می‌دانید که شب جنگ بدر بر پیامبر آسان‌تر بود تا روز صلح حدیبیه؛ آنجایی که عده‌ای تازه به دنیا رسیده و نادان به احکام اسلام نگاهی غضب‌آلود به چهره پیامبر می‌انداختند و فکر می‌کردند که پیامبر تسلیم قدرت مکه شده است و نمی‌دانستند صلح پیامبر راه را برای تبیین قرآن هموار می‌کند.
به گزارش فارس،  رئیس‌جمهور همچنین ضمن قدردانی از خادمان قرآن به پیشگامی مراجع تقلید در زمینه تفسیر قرآن اشاره کرد و افزود: در قم یکی از افتخارات مراجع ما این است که تفسیر قرآن می‌کنند؛ امروز نعمتی برای حوزه است که مراجع تقلید تفسیر قرآن را در کنار فقه و اصول قرار داده‌اند.