kayhan.ir

کد خبر: ۱۸۴۳۳
تاریخ انتشار : ۲۲ تير ۱۳۹۳ - ۲۰:۲۳

کوتاه اقتصادی


* کارشناس بازار سرمایه با اشاره به اینکه نرخ اوراق تسهیلات خرید مسکن در فرابورس به شکل کاذب و احتمالا دستکاری شده، افزایش یافته است، گفت: خریدار در بازار برای این اوراق وجود ندارد و دلیل این افزایش جز فریب خریداران نیست. محمدرضا عربی با اشاره به روند فروش اوراق تسهیلات خرید مسکن در فرابورس تاکید کرد: در بازار ایران این اوراق به عنوان یک دارایی پس از مدتی باطل می‌شود، در صورتی که چنین چیزی در دنیا مرسوم نیست. وی ادامه داد: این اوراق مدت‌دار بوده و پس از مدتی قطعا باطل خواهد شد و خریداران باید به این نکته توجه ویژه داشته باشند.
* مدیریت اکتشاف شرکت ملی نفت ایران از کشف قطعی ذخایر نفت خام در سازندهای زمین‌شناسی سروک و فهلیان با حفاری یک حلقه چاه در میدان سپهر در غرب رود کارون در استان خوزستان خبر داد. رکن‌الدین جوادی مدیرعامل شرکت ملی نفت ایران اخیرا با اشاره به کشف میادین جدید نفت و گاز در کشور، گفت: با تکمیل مراحل اکتشافی جزئیات کشف این میادین جدید نفت و گاز رسما اعلام خواهد شد.
* قائم مقام وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: با عرضه بالای محصولات پتروشیمی در تالار بورس شاهد حذف دلالان، واسطه‌ها و رانت‌خواران از بازار محصولات پتروشیمی خواهیم بود. مجتبی خسروتاج با تبیین آثار فرمول جدید عرضه محصولات پتروشیمی در بورس افزود: با این اقدام همچنین قاچاق داخلی موادی که به جای مصرف در واحدهای تولیدی به خارج از ایران صادر می‌شد و توجیه اقتصادی نداشتند نیز متوقف خواهد شد.
* با اجرای عملیات کابل برگردان ارتباط تلفنی مشترکین با پیش شماره‌های 2284 الی 2289، 2670، 4450 الی 4459، 7750 الی 7753، 7760 الی 7765 از امروز به مدت 72 ساعت با اختلال همراه است.
* دبیر انجمن روغن نباتی اعلام کرد: سالانه حدود یک میلیون و 400 هزار تن روغن خام وارد می‌شود و نهایتا 100 هزار تن نیز از محل تولید داخلی تامین می‌شود اما حمایت از تولید‌کنندگان داخلی از اهداف اصلی دولت و بخش خصوصی است.
* نماینده تام‌الاختیار رئیس اتاق اصناف ایران در کمیسیون تخصصی املاک ایران منصوب شد. حسام عقبائی رئیس این اتحادیه از سوی علی فاضلی رئیس اتاق اصناف ایران به سمت نماینده تام‌الاختیارش در کمیسیون تخصصی املاک ایران منصوب شد. با اجرایی شدن قانون جدید نظام صنفی، 28 اتحادیه کشوری صنفی منحل شدند و تنها اتحادیه کشوری مشاوران املاک در قالب کمیسیون تخصصی به کار خود ادامه می‌دهد.