kayhan.ir

کد خبر: ۱۸۴۲۲
تاریخ انتشار : ۲۲ تير ۱۳۹۳ - ۲۰:۱۷
جنایت صهیونیست‌ها در غزه همچنان ادامه دارد

مقاومت فلسطین با شکار تانک حمله زمینی ارتش اسرائیل را ناکام گذاشت

نیروهای مقاومت با شکار تانک و درگیری با کماندوهای رژیم صهیونیستی که قصد داشتند وارد نوار غزه شوند مرحله اول حمله زمینی ارتش اسرائیل را ناکام گذاشتند.
به گزارش خبرگزاری‌ها، گردان‌های قسام شاخه نظامی حماس اعلام کرد که رزمندگان مقاومت با تعدادی از کماندوهای نیروی دریایی ارتش رژیم صهیونیستی که قصد داشتند از شمال نوار غزه وارد مناطق ساحلی این منطقه شوند درگیر شدند و آنان را مجبور به فرار کردند.
چهار نیروی کماندویی صهیونیستی در این درگیری‌ها زخمی شدند و تلاش آنها برای ورود به غزه ناکام ماند.
ناظران سیاسی حمله زمینی به غزه را به نفع صهیونیست‌ها نمی‌دانند چرا که مقاومت اعلام کرد در صورت حمله غزه را به گورستان نظامیان اسرائیل تبدیل خواهند کرد.
سخنگوی نظامی رژیم صهیونیستی به زخمی شدن چهار نظامی صهیونیستی در درگیری با فلسطینی‌ها در نوار غزه اعتراف کرد.
گردان‌های قسام همچنین تصاویری از هدف قرار دادن یک دستگاه تانک ارتش رژیم صهیونیستی در منطقه نظامی زکیم در شمال نوار غزه را پخش کرد.
در همین حال جنبش جهاد اسلامی فلسطین و جنبش حماس با انتشار بیانیه‌هایی بر آمادگی همه‌جانبه مقاومت برای مقابله با حمله زمینی رژیم صهیونیستی تاکید کردند.
این جنبش‌های فلسطینی همچنین پیشنهاد آتش‌بس مشروط که از سوی رژیم صهیونیستی پیشنهاد شده است را رد کردند و افزودند، ما به توافق‌نامه آتش‌بس سال 2012 با رژیم صهیونیستی بازنمی‌گردیم.
رژیم صهیونیستی اعلام کرده است در شرایطی که مقاومت فلسطین ساخت موشک‌های دوربرد خود را متوقف کند آتش‌بس خواهد کرد.
نیروهای مقاومت فلسطین در تلافی حملات رژیم صهیونیستی به نوار غزه که تاکنون بیش از 200 شهید و 1100 تن مجروح برجا گذاشته است اقدام به پرتاب موشک به نقاط مختلف سرزمین‌های اشغالی کردند.
از سوی دیگر روزنامه یدیعوت آحارونوت نوشت، اسرائیل آمادگی اولیه خود را برای بررسی شروط مقاومت به منظور برقراری آتش‌بس اعلام کرده است.
این روزنامه افزود، مصر و برخی کشورهای عربی پیش‌نویس توافق اولیه آتش‌بس بین حماس و رژیم صهیونیستی را به دو طرف تحویل داده‌اند.
از سوی دیگر، گروه فلسطینی جبهه دموکراتیک برای آزادسازی فلسطین خواستار تشکیل اتاق عملیات مشترک گروه‌های مقاومت فلسطینی برای مقابله با حمله زمینی ارتش صهیونیستی شد.
عضو ارشد این گروه فلسطینی تاکید کرد با تشکیل این اتاق توان نظامی نیروهای مقاومت برای حمایت از نوار غزه و مردم بی‌گناه آن افزایش خواهد یافت.
منابع وابسته به رژیم صهیونیستی از مجروح شدن 208 اسرائیلی در طول 6 روز جنگ علیه غزه خبر دادند.
این در حالی است که تعداد واقعی تلفات و مجروحان رژیم صهیونیستی منتشر نمی‌شود و رسانه‌های اسرائیلی به سانسور شدید اخبار مربوط به آمار واقعی تلفات ناشی از اصابت موشک‌های فلسطینی می‌پردازند.
در همین رابطه شاهدان عینی از قدس اشغالی از خاکسپاری تعدادی از سربازان رژیم صهیونیستی در میان حراست شدید و به دور از چشم رسانه‌ها خبر دادند.
مقاومت فلسطین در پاسخ به حملات رژیم صهیونیستی تاکنون بیش از 800 موشک به سمت سرزمین‌های اشغالی پرتاب کرده است و خسارت‌های جانی و مالی به این رژیم وارد کرده اما رژیم صهیونیستی از بیم بالا رفتن روحیه مقاومت و نیز ایجاد رعب و وحشت در میان صهیونیست‌ها از دادن آمار واقعی تلفات خودداری می‌کند.
سایر رویدادها
* جنگنده‌های اسرائیلی منزل همسر یاسر عرفات رئیس سابق تشکیلات خودگردان فلسطین در نزدیکی گذرگاه رفح را هدف قرار دادند.
* 11 حزب مصر در بیانیه‌ای خواستار بازگشایی دائمی گذرگاه رفح شدند.
* وزیران خارجه مصر و کویت در تماس تلفنی با یکدیگر آخرین تحولات غزه را بررسی کردند.
* مقاومت فلسطین روز گذشته یک فلسطینی را به جرم همکاری با رژیم صهیونیستی در شهر غزه اعدام کرد.
* معاون دبیر کل اتحادیه عرب، دولت آمریکا را مسئول اوضاع کنونی در نوار غزه دانست.
* روزنامه یدیعوت آحارونوت نوشت، قدرت حماس از زمان جنگ 22 روزه 20 برابر شده است.
* روزنامه اسرائیلی معاریو به نقل از یک منبع امنیتی بلندپایه اسرائیلی نوشت: باتلاق غزه برای اسرائیل هزار بار خطرناک‌تر از باتلاق لبنان است.
* رژیم صهیونیستی در ادامه جنایات خود علیه غزه یک بیمارستان مخصوص معلولان را هدف قرار داد که تعدادی از فلسطینی‌های معلول به شهادت رسیده و تعداد دیگری مجروح شدند.
* جنگنده‌های رژیم صهیونیستی با حمله به یک مسجد در غزه خسارات زیادی به ساختمان آن وارد کردند.