kayhan.ir

کد خبر: ۱۸۴۱۶
تاریخ انتشار : ۲۲ تير ۱۳۹۳ - ۲۰:۱۶
پرس‌تی‌وی خبر داد

قتل عام 1000 استقلال‌طلب به دست ارتش نارنجی اوکراین

پس از تهدید رئیس‌جمهور مبنی بر گرفتن انتقام از استقلال‌طلبان، منابع خبری از کشته شدن 1000 نفر از مخالفان به دست ارتش اوکراین خبر می‌دهند.
منابع خبری روز گذشته اعلام کردند، جنگنده‌های ارتش اوکراین با حمایت آمریکا مناطق نزدیک «دونتسک» را به شدت بمباران کرده‌اند.
پرس‌تی‌وی، با انتشار گزارشی در این باره به نقل از مقامات کیف نوشت که در این حملات دستکم 1000 نفر کشته شدند. نیوزویک اما در گزارش خود شمار کشته‌شدگان را 500 نفر اعلام کرد.استقلال‌طلبان هنوز درباره این خبر واکنشی از خود نشان نداده‌اند. این خبر یک روز پس از آن منتشر شده که «پترو پروشنکو»، رئیس جمهور نارنجی اوکراین در واکنش به حمله موشکی استقلال‌طلبان به مواضع ارتش این کشور گفته بود، به ازای هر یک سربازی که کشته شدند، 10 استقلال‌طلب را می‌کشد. در آن حمله 30 نظامی اوکراینی کشته شدند.
از زمان آغاز بحران اوکراین تاکنون این تعداد در یک روز کشته نشده بودند.
منبع این خبر نیز «آندری لیسنکو»، سخنگوی ارتش اوکراین است. به گفته این مقام نظامی اوکراین، اطلاعات اولیه آنها این است که خلبان‌های اوکراینی 500 نفر از استقلال‌طلبان اوکراینی را قتل عام کرده و تجهیزات نظامی آنها را منهدم کرده‌اند.
وی افزود، در یک عملیات هوایی دیگر که نزدیک پایگاه «پروارسک» واقع در شمال دونتسک صورت گرفت نیز حدود 500 جنگجوی مخالف نیز کشته شدند. وی افزود طبق محاسبات آنها دستکم 30 غیرنظامی نیز در این عملیات کشته شده‌اند!
پیش از انتشار این خبرها واحد مرکزی خبر از سرنگونی یک هلی‌کوپتر جنگی اوکراین در دونتسک خبر داده بود.
براساس این گزارش، استقلال‌طلبان با استفاده از سامانه پدافند هوایی دوش‌پرتاب این هلی‌کوپتر را ساقط کرده‌اند. روز شنبه حتی خبرهایی از سرنگونی یک جنگنده سوخوی- 25 به دست استقلال‌طلبان منتشر شد.
اوکراین پس از احیای کودتای نارنجی توسط آمریکایی‌ها درگیر جنگی خانمانسور و بحران تجزیه شده است.