kayhan.ir

کد خبر: ۱۸۳۱۰۵
تاریخ انتشار : ۰۵ اسفند ۱۳۹۸ - ۲۱:۴۶

تجاوز همزمان اسرائیل به سوریه و غزه، بی‌اعتنا به جامعه جهانی!

رژیم صهیونیستی در جدیدترین اقدام وحشیانه خود، به نوار غزه و جنوب دمشق حمله و دو عضو جهاد اسلامی را به شهادت رساند. این حملات پس از حمله وحشیانه صهیونیست‌ها به جنازه شهید فلسطینی با بولدوزر! صورت گرفت، آن هم جلوی دیدگان مدعیان دفاع از حقوق بشر.


  سرویس خارجی-

روز یکشنبه رژیم صهیونیستی جنایتی هولناک مرتکب شد. نظامیان صهیونیست به پیکر یک شهید با بولدوزر، اهانت کردند و پیکر این شهید را به گروگان گرفتند. پس از این جنایت جنبش جهاد اسلامی وعده انتقام داد و در ادامه 20 موشک به سمت شهرک‌های صهیونیست‌نشین شلیک شد. البته ارتش رژیم صهیونیستی مدعی شده ۱۴ راکت شلیک شده و با ۱۲ راکت مقابله کرده است. این حمله جنبش جهاد اسلامی در واقع پاسخی به جنایت رژیم صهیونیستی بود. اما در مقابل ارتش رژیم صهیونیستی بدون توجه به قوانین بین‌المللی مواضع جهاد اسلامی در سوریه و نوار غزه را با جنگنده‌های خود هدف قرار ‌داد. هواپیماهای جنگی رژیم صهیونیستی، دست‌کم 34 بار مناطق مختلف نوار غزه از جمله رفح، خان یونس و بیت لاهیا را بمباران کردند؛ این تجاوزات به زخمی شدن چهار غیرنظامی منجر شد و خسارت‌هایی به منازل مردم وارد کرد.
درپی اوضاع ملتهب در سرزمین‌های ‌اشغالی و وحشت شهرک‌نشینان از حملات راکتی مقاومت فلسطین، بنیامین نتانیاهو جلسه فوری با حضور وزیر دفاع، رئیس‌ ستاد ارتش، رئیس ‌سرویس امنیتی شین بت، رئیس ‌شورای امنیت ملی و سایر مقامات دفاعی در تل‌آویو ترتیب داد. شهردار «اشکلون» هم دستور افتتاح پناهگاه‌های عمومی را صادر و تمامی فعالیت‌های عمومی در جامعه را لغو کرد. حزب آبی و سفید رژیم صهیونیستی نیز درپی حملات موشکی مقاومت به شهرک‌های صهیونیستی یک نشست انتخاباتی را «به دلایل امنیتی» لغو کرد. وزیر آموزش رژیم صهیونیستی هم به حاکم بودن فضای «رعب و وحشت» بر شهرک‌های صهیونیست‌نشین اعتراف کرد و از باقی ماندن 66 هزار نفر در منازلشان خبر داد.
همزمان خبر حمله رژیم صهیونیستی به جنوب دمشق اعلام شد. جنبش جهاد اسلامی فلسطین اعلام کرد دو تن از نیرو‌های این جنبش در حمله هوایی رژیم صهیونیستی به جنوب دمشق به شهادت رسیدند. دیروز نیز سرایا القدس، شاخه نظامی جهاد اسلامی فلسطین در پاسخ به تجاوزگری نظامیان صهیونیست در هدف قرار ‌دادن دمشق و به شهادت رساندن دو فلسطینی و همچنین توهین روز گذشته به شهید فلسطینی در خان یونس، شهرک‌های صهیونیست‌نشین در اطراف نوار غزه را هدف حمله راکتی قرار‌ داد. شبکه ۱۳ رژیم صهیونیستی از زخمی شدن یک صهیونیست در این حمله خبر داد و گفت ۱۲ راکت به سوی سدیروت و اطراف نوار غزه شلیک شد و آژیرهای خطر برای سومین بار کمتر از یک ساعت در این محدوده به صدا در آمده است.
واکنش نتانیاهو
نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی دیروز بعد از حملات یک‌شنبه شب جنگنده‌های این رژیم به اهدافی در دمشق و نوار غزه، گروه‌های مقاومت در نوار غزه را تهدید کرد. به نوشته روزنامه «جروزالم پست» نتانیاهو طی سخنرانی در همایش کارزار انتخاباتی خود در شهر «رامات گان» واقع در منطقه تل‌آویو، گفت برای آغاز جنگ عجله نمی‌کند اما شاید نتواند از تقابل نظامی تمام‌عیار در نوار غزه اجتناب کند.
 بر این اساس، وی درباره شهادت دو عضو گروه مقاومت جهاد اسلامی در حملات شب گذشته به دمشق نیز توضیح داد: «دیشب تلاش کردیم رهبر اصلی جهاد اسلامی در سوریه را از بین ببریم اما او جان سالم به در برد.»‌ اشاره نتانیاهو به «زیاد النَخاله» دبیرکل جنبش جهاد اسلامی، مستقر در دمشق است. به نوشته جروزالم پست، «نفتالی بنت» وزیر جنگ رژیم صهیونیستی نیز در واکنش به ترور دو عضو جهاد اسلامی در دمشق، تهدید کرد: «اسرائیل در حال آماده‌شدن برای ایجاد تغییر اساسی در وضعیت نوار غزه است»!
بیانیه جهاد اسلامی
«سرایا القدس» شاخه نظامی جنبش جهاد اسلامی فلسطین دیروز دوشنبه شهادت دو نفر از نیروهای خود را در جنوب دمشق تایید کرد. سرایا القدس با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد نام این شهدا «زیاد أحمد منصور» (۲۳ ساله) و «سلیم أحمد سلیم» (۲۴ ساله) است. پایگاه خبری «فلسطین اونلاین» نیز به نقل از جهاد اسلامی گزارش داد: «حمله صهیونیستی به دمشق، پس از آن صورت گرفت که دشمن نتوانست در میدان [نبرد] با مجاهدان سرایا القدس، مقابله کند». سرایا القدس با شهدای فلسطین عهد و پیمان بسته که تا آزاد‌‌سازی کامل خاک فلسطین، همچنان در مسیر مقاومت، حرکت کند. فوزی برهوم، سخنگوی جنبش مقاومت اسلامی فلسطین (حماس) هم اعلام کرد ‌اشغالگران رژیم صهیونیستی با ارتکاب جنایت وحشتناک صبح یک‌شنبه، باعث تشدید تنش با مقاومت در غزه شد: «واکنش مقاومت نتیجه طبیعی ادامه این جنایت‌ها و نقض حقوق ملت فلسطین توسط صهیونیست‌ها است.»