سفرنامه رهبر انقلاب به یزد به چاپ پنجم رسید(اخبار ادبی و هنری)
کتاب «قایق راندن به اقیانوس» نوشته مظفر سالاری که به شرح سفر پنج روزه مقام معظم رهبری به یزد در سال ۸۶ اختصاص دارد به چاپ پنجم رسید.
به گزارش فارس، نویسنده کتاب با خلق شخصیتی به نام شیخ، با انتخاب زاویه دید سومشخص مفرد ماجرای درگیر شدن شیخ با سفر یاد شده را شرح میدهد.
کتاب به پنج بخش تقسیم شده که هر بخش شامل یک روز بازدید آقا از شهر یزد است. شیخ تمام دیدهها و شنیدههای خود از اطرافیان آقا را نقل میکند و عین سخنان آقا را میآورد.
شرح ماجرای شیخ از خانهاش که زیر پله است، شروع میشود. شیخ بهدنبال کاروان استقبالکنندگان از رهبر از خانه خارج میشود و با دوستانی مثل استاد یا سید صالح و... همراه میشود. در حین عبور از شهر شیخ خاطرات کودکی خود را در یزد به یاد میآورد و فلشبکهای زیادی هم از زندگی شوخ و شنگ شیخ در طول کتاب اتفاق میافتد....
در بخشی از این کتاب آمده: «هرکس نشسته بود از جا برخاست تا همراه با دست تکان دادن رهبر احساسات صمیمانه خود را نشان دهد. دریای آرام دوباره به تلاطم درآمده بود. گروه حفاظت هر کجا که بودند به سمت معبر خروجی به راه افتادند و به نویسندگان و فیلمبردارها و عکاسان اشاره کردند که همراهیشان کنند. سخنان آقا که به پایان رسید، ایشان طبق معمول مشغول دعا کردن شدند. جمعیت از ته دل آمین میگفتند. این آمینها نوعی لبیک به توصیههای رهبر نیز بود. شیخ دفترچهاش را بست و همراه با همه دستها را بالا آورد.»