کد خبر: ۱۸۲۴۹۸
تاریخ انتشار : ۲۸ بهمن ۱۳۹۸ - ۲۱:۵۱
حق عضویت مشترکان کاهش یافت

مجوز شهرداری به «بیدود» برای درآمدزایی از تبلیغات محیطی ایستگاه‌های دوچرخه

سرپرست معاونت حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران گفت: در شرایط جدید فعالیت شرکت «بیدود»، درآمد تبلیغات محیطی ایستگاه‌های دوچرخه از آن بیدود می‌شود.

یوسف حجت در گفت‌و‌گو با تسنیم درباره نحوه تعامل شهرداری با شرکت «بیدود» برای بازگشت مجدد دوچرخه‌ها به سطح شهر، اظهار داشت: طی توافق صورت گرفته به شرکت بیدود اجازه دادیم در ایستگاه‌هایی که متعلق به دوچرخه‌های این شرکت است، تبلیغات انجام دهند و از درآمد این محل هزینه‌های خود را جبران
کنند. حجت با ‌اشاره به اینکه هیچگونه کمک مالی از سوی شهرداری به شرکت بیدود انجام نگرفته است، ادامه داد: از آنجایی که تبلیغات محیطی در اختیار شهرداری است و بدون مجوز شهرداری نمی‌توان تبلیغاتی در سطح شهر انجام داد، قراردادی برای این امر بین شهرداری و شرکت بیدود منعقد شده است. وی افزود: شهرداری شرایط دیگری برای فعالیت مجدد این شرکت تعیین نکرده اما آنها تغییراتی در شرایط جذب کاربران خود ایجاد کرده‌اند. بر این اساس، مبلغ 159 هزار تومانی که دوره قبل به عنوان ودیعه و 30 هزار تومان به عنوان بیمه از مشترکین خود دریافت می‌کردند به 49 هزار تومان کاهش داده‌اند و آن را به عنوان «حق عضویت» دریافت می‌کنند.
سرپرست معاونت حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران با ‌اشاره به اینکه طبیعی است مبلغی که به عنوان حق عضویت دریافت می‌شود حتی در صورت انصراف کاربر از استفاده از دوچرخه‌های این شرکت، عودت داده نمی‌شود، گفت: هزینه بیمه مشترکین نیز در مبلغ 49 هزار تومان حق عضویت گنجانده شده است.