سخنگوی صنعت برق اعلام کرد
یکسال برق رایگان به مشترکان در صورت اثبات اشتباه وزارت نیرو
سخنگوی صنعت برق با تاکید بر اینکه تمام وضعیت قبضهای صادرشده برق در سایت شرکتهای توزیع برق برای مشترکان و مردم قابل رؤیت است گفت: مشترکان در صورت هر گونهاشتباه در میزان و نحوه محاسبه تعرفه میتوانند تا یک سال از برق رایگان استفاده کنند.
مصطفی رجبی مشهدی در گفتوگو با فارس در پاسخ به این سؤال که هزینه دریافتی نامریی در قبضهای برق که این روزها به صورت پیامکی شده اکثر مردم را گله مند کرده و آنها اعلام میکنند که هزینه برق مصرفی آنها نسبت به زمانی که قبض کاغذی برق برای آنها صادر میشد بیشتر شده است گفت: قبضهای قدیمی برق به راحتی در سایت شرکتهای توزیع برق قابل رویت است و مردم و مشترکان میتوانند به راحتی با مراجعه به این سایتها از وضعیت خود و میزان مصرف برق خود مطلع شوند.
وی با تاکید بر اینکه تعرفه برق افزایش نداشته است ادامه داد: تعرفه برق از اردیبهشت امسال برای مشترکانی که الگوی مصرف را رعایت کنند 7 درصد و برای مشترکانی که الگوی مصرف را رعایت نکنند 18 درصد افزایش یافت؛ این برنامه در صورتی در حال اعمال است که باید اذعان کنم که در مناطق عادی الگوی مصرف در تابستان 300 کیلووات ساعت و در زمستان 200 کیلووات ساعت است و چنانچه مشترکان برق الگوی مصرف برق را رعایت کنند مشمول آن 16 درصد نمیشوند.
رجبی مشهدی تاکید کرد: در حال حاضر 85درصد مشترکان برق الگوی مصرف را رعایت میکنند و شامل آن افزایش 16 درصدی تعرفهها نمیشوند و باز هم تاکید میکنیم که هیچ افزایش تعرفه برقی به غیر از مصوبه دولت برای مشترکان و مردم اعمال نمیشود.
سخنگوی صنعت برق خاطر نشان کرد: چنانچه هر گونهاشتباهی بر روی قبوض مشترکان اعمال شود که نشان دهد مصرف برق آنها به میزان تعرفه آنها نبوده و آنها جزء خوش مصرفها بودند برق آنها رایگان محاسبه خواهد شد.
به گفته وی، امسال در تابستان برای خوشمصرفها بالغ بر 106 میلیارد تومان پاداش خوش مصرفی در نظر گرفته شد و این برنامه در زمستان نیز در حال اعمال شدن است.