شهاب حسینی:
به اعتقاداتم میبالم راهحل مشکلات در داخل است(اخبار ادبی و هنری)
شهاب حسینی، تهیهکننده فیلم شین با حضور در نشست پرسش و پاسخ فیلم خودش باز هم خبر ساز شد. برای سومین بار طی یک ماه اخیر، از نمایش تحریم جشنواره فجر انتقاد کرد و گفت: «نمیتوانم ساکت بنشینم که استاد پیشکسوت سینما، که سالهاست روند کاریش پیش چشم تماشاگر مشخص است، و هر ساله تماشاگر برخورد ناراحتکنندهای با فیلمهای ایشان دارد، میآید و امسال هم فیلمی را میسازد که مطمئن است برخورد بدی با فیلمش اتفاق میافتد و بنابراین میآید و آن روغن ریخته را اصطلاحا نذر امامزاده میکند.» وی افزود: «اگر هنرمندیم و ادعا داریم صدای مردم باشیم و هزینهها را کم کنیم، قهر کردن راه چاره نیست. با نیامدن شما چه میشود، من بمیرم، دنیا آخ نمیگوید. مشکلات ما با هیچ دستی از خارج از کشور حل نمیشود، مشکل را در درون خودمان باید حل کنیم. هیچکس خارج از کشور نمیآید مشکلات ما را حل کند.» وی در پاسخ به پرسشی درباره تقدیم کردن جایزهاش به ساحت امام زمان(عج) در داخل کشور بهجای جشنواره کن هم گفت: «در جشنواره کن نمیشود درباره امام زمان(ع) صحبت کرد؛ این چه سفسطهای است. آنها درکی از آن موضوع ندارند. در کن من پیشزمینهای درباره اتفاقات نداشتم از اینکه همکاران میدانستند و به من نگفتند گلهمند هستم. چیزهایی است که در زندگی خصوصی از دل آدم میگذرد. من آمدم و در سرزمین خودم گفتم؛ اگر آنجا میگفتم چه بازتابی داشت. من پیش خودم در دل خودم گفتم، از نظر من در زندگی من معجزهای رخ داده بود، آنجا حرف نزدم چون در آنجا اعتقادی وجود نداشت ولی در مملکت خودم صحبت کردم و در مملکت خودم صحبت میکنم. اسلام محصول پنجاه سال پیش نیست، حاصل هزاران سال است. من به اعتقاداتم میبالم.»