کد خبر: ۱۸۱۱۲۶
تاریخ انتشار : ۱۱ بهمن ۱۳۹۸ - ۲۱:۲۴

۲۰۰ هزار دانش‌آموز در پاسداشت سردار سلیمانی برای عنوان پاسدار افتخاری درخواست دادند

جانشین رئیس ‌سازمان بسیج دانش‌آموزی کشور گفت: ۲۰۰ هزار دانش‌آموز از مدارس سراسر کشور برای داشتن عنوان پاسدار افتخاری به منظور ادامه راه سردار شهید قاسم سلیمانی درخواست داده‌اند.

مجتبی باستان در گفت‌و‌گو با ایرنا، درباره پویش دانش‌آموزی «من یک سلیمانی هستم» اظهار داشت: پس از شهادت سردار سلیمانی توسط استکبار جهانی فضاهای دانش‌آموزی به دنبال گرامیداشت یاد و نام این شهید هستند، در واقع نسل دانش‌آموزان متوجه شدند که دشمنان اصلی خود را شناختند. باستان، شهدا را الگوهای ملی جامعه بیان کرد و افزود: دانش‌آموزان در تمامی مدارس همواره به دنبال یافتن علت ترور و شهادت شهدا از جمله سردار سلیمانی هستند، از این رو پویش «من یک سلیمانی هستم» در میان دانش‌آموزان راه‌اندازی شد. وی ادامه داد: با توجه به مقابله آمریکا با دین، هستی و فرهنگ کشور، این پویش متناسب با نیازهای اساسی و بومی هر مدرسه از روز ۱۳ دی بلافاصله پس از شهادت سردار سلیمانی آغاز شد. این پویش در واقع با ۱۳ زیر مجموعه و با هشتک «من یک سلیمانی هستم» در شبکه‌های اجتماعی منتشر شد. به گفته جانشین رئیس‌سازمان بسیج دانش‌آموزی کشور، نوشتن دلنوشته‌های دانش‌آموزان مقاطع مختلف تحصیلی به شهید سردار سلیمانی، همچنین تولید ۷ هزار عکس و فیلم دانش‌آموزی با محتوای تداوم راه سردار سلیمانی از دیگر اقدامات موثر دانش‌آموزان در پویش من یک سلیمانی هستم می‌باشد.