kayhan.ir

کد خبر: ۱۸۰۶۵۹
تاریخ انتشار : ۰۴ بهمن ۱۳۹۸ - ۲۰:۱۸
آمریکا

ممنوعیت استفاده از «واتس آپ» در سازمان ملل

سخنگوی سازمان ملل متحد گفت دستور‌العمل عدم استفاده از پیامرسان واتس‌آپ در ژوئیه سال گذشته به همه کارکنان این سازمان ابلاغ شده است.




  به گزارش خبرگزاری صدا و سیما به نقل از خبرگزاری رویترز، پس از اینکه کارشناسان سازمان ملل، عربستان سعودی را به استفاده از سکوی ارتباطات زنده برای هک کردن تلفن همراه «جف بزوس» مدیر اجرایی شرکت آمازون و مالک واشنگتن پست متهم کردند،
«فرحان حق» سخنگوی سازمان ملل اعلام کرد، کارکنان این سازمان به دلیل عدم امنیت سازوکار واتس‌آپ، از این شبکه اجتماعی برای ارتباطات خود استفاده نمی‌کنند. کارشناسان مستقل سازمان ملل متحد اعلام کردند، اطلاعات موجود از دخالت احتمالی محمد‌بن‌سلمان ولیعهد عربستان سعودی در حمله سایبری ۲۰۱۸ به مدیر اجرایی آمازون خبر می‌دهد. از این رو، متخصصان این سازمان براساس گزارش گروه مشورتی FTI مستقر در واشنگتن، خواستار بررسی و تحقیقات فوری از سوی کارشناسان آمریکایی و دیگر مقامات شدند. این گزارش نشان می‌دهد اطلاعات تلفن همراه آیفون جف بزوس به وسیله یک فایل بدافزار ارسالی از حساب کاربری واتس‌آپ بن‌سلمان ربوده شده است. سخنگوی سازمان ملل در پاسخ به اینکه اگر آنتونیو گوترش دبیر کل این سازمان با تلفن همراه ولیعهد عربستان سعودی یا یکی از مقامات کشور‌های دیگر به وسیله برنامه واتس‌آپ تماس گرفته بود، چه اتفاقی می‌افتاد؟ گفت: مقامات ارشد سازمان ملل آموزش دیده‌اند که از واتس‌آپ که به لحاظ ساز و کار محیطی امن نیست، استفاده نکنند. در چنین شرایطی تصور نمی‌کنم دبیر کل از چنین برنامه‌ای استفاده کند. وی افزود، دستور‌العمل عدم استفاده از واتس‌آپ در ژوئیه سال گذشته به همه کارکنان این سازمان ابلاغ شده است.