kayhan.ir

کد خبر: ۱۸۰۴۳۳
تاریخ انتشار : ۳۰ دی ۱۳۹۸ - ۲۲:۰۸
آیت‌الله مصباح یزدی:

برخی نسخه تسلیم را تئوریزه می‌کنند /دشمنی‌ها با تسلیم تمام نمی‌شود

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با ابراز تأسف از اینکه برخی در محافل علمی‌ سعی در تئوریزه کردن نسخه تسلیم در برابر دشمن را دارند، گفت: دشمن و زورگویی دشمن با تسلیم تمام نمی‌شود.




آیت‌الله محمدتقی مصباح یزدی عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم و رئیس مؤسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره) در جلسه درس اخلاق خود اظهار داشت: یکی از شبهاتی که از اوایل نهضت امام مطرح بود و کسانی به رفتار ایشان خرده می‌گرفتند این بود که نسبت به دستگاه حاکم تندروی می‌شود و اگر آرام‌تر برخورد شود آنها عکس‌العمل شدید نشان نمی‌دهند.
آیت‌الله مصباح یزدی افزود: این تفکر آتش زیر خاکستر بود و به‌صورت‌های مختلف در طول رهبری حضرت آیت‌الله خامنه‌ای خود را نشان داد و فتنه‌هایی در طول سال‌های 78، 88 و 98 رخ داد که نقش دشمن در آنها برای جامعه روشن شد.
وی عنوان کرد: کسانی که ایمان به راه امام و انقلاب داشته باشند در مسیر حرکت می‌کنند و به مبارزه با انحرافات می‌پردازند تا به اهداف عالی انقلاب دست پیدا کنند، البته همیشه مشکلاتی وجود دارد چرا که زندگانی عالم خالی از مشکلات و امتحانات نخواهد بود.
عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم خاطرنشان کرد: فرمایش امام مبنی بر اینکه آمریکا هیچ غلطی نمی‌تواند بکند سدها را شکست چرا که کسی جرأت نمی‌کرد اسم آمریکا را بدون احترام ببرد، امروز هم وقتی آمریکا در کلام بزرگان نظام تحقیر می‌شود برخی ادعا می‌کنند که رفتار بد آمریکایی به‌دلیل این مواضع است، متأسفانه گاهی در محافل علمی ‌برای این ادعا منطقی درست می‌شود و سعی می‌کنند به آن جنبه علمی ‌دهند.
آیت‌الله مصباح یزدی تصریح کرد: اساس این منطق این است که «آمریکا یک کشور بزرگ، پیشرفته و قدرتمند در زمینه‌های گوناگون است و می‌خواهد از امکانات به نفع خود استفاده کند و نفت و معادن را ارزان‌تر بخرد، اگر کمی ‌از منافع خود صرف‌نظر کنیم بهتر است یا سختی‌ها را متحمل شویم؟» می‌گویند با درک شرایط جهانی باید بپذیریم در درجه چندم قرار داریم و باید به خواسته‌های آمریکا تن بدهیم و با آن بسازیم و دست از تندروی‌ها برداریم.
وی با ابراز تأسف از اینکه برخی در محافل علمی ‌سعی در تئوریزه کردن نسخه تسلیم در برابر دشمن را دارند، گفت: دشمن و زورگویی دشمن با تسلیم تمام نمی‌شود.
نعمت الهی به ملت ایران
به گزارش رسا، آیت‌الله محمدمهدی شب‌زنده‌دار عضو فقهای شورای نگهبان در جلسه درس اخلاق خود، با‌ اشاره به شهادت سردار حاج قاسم سلیمانی اظهار داشت: در هفته‌های اخیر شخصیت با عظمتی مانند حاج قاسم سلیمانی را از دست دادیم که بیش از 40 سال مجاهدانه و جان برکف در خدمت اسلام و انقلاب بود، حاج قاسم انسانی بود که عجب نداشت و اعمال خود را بالا نمی‌دانست اما دیدیم که خداوند متعال چه تجلیلی از او انجام داد و دل‌ها را متوجه او کرد.
آیت‌الله شب‌زنده‌دار با‌ اشاره به اخلاص ویژه رهبر معظم انقلاب و اهتمام ایشان بر رعایت رضایت الهی اظهار داشت: رهبر معظم انقلاب با وجود زحمات زیادی که برای اسلام و انقلاب کشیدند مخلصانه و در مسیر رضایت الهی کار خود را ادامه می‌دهند و وجود چنین رهبری یکی از نعمت‌های الهی به کشور و موالیان اهل‌بیت(ع) است.