مراسم بزرگداشت سلطان قابوس در سفارت ایران در عمان برگزار شد
مراسم بزرگداشت و فاتحهخوانی قابوس بنسعید، سلطان فقید عمان در محل سفارت جمهوری اسلامی ایران در مسقط برگزار شد.
در این مراسم که شامگاه پنجشنبه با حضور جمعی از ایرانیان مقیم عمان که به پاس زحمات و قدردانی از خدمات سلطان قابوس و تلاشهای وی در توسعه مناسبات دو کشور عمان و ایران برگزار شد، عبدالحسین خدری نماینده دفتر اطلاعرسانی گردشگری جمهوری اسلامی ایران در عمان در سخنانی سلطان فقید این کشور را شخصیتی منصف و اثرگذار و محبوب برای کشورش توصیف کرد و برجستهترین رفتار وی را تواضع، ادب و فروتنی دانست و گفت: سلطان قابوس در دوران حیات، هدف خود را برای ساخت کشوری قدرتمند به همراه صلح، توازن و آرامش بهکار گرفت.
وی افزود: او برای این هدف هميشه سعي كرد قوي بوده و اين قدرت را به نمایش بگذارد، به همین جهت در تمام عكسهايش او اسلحه همراه دارد. چرا يك رهبر همواره بايد مسلح ظاهر شود؟ چون براي رسيدن به صلح راهي جز قدرتمند بودن و آمادگي تماموقت براي هر نوع بلا يا عداوتي نيست. او با سمبل سلاح به دنيا نشان داد بهرغم صلحجویی اما هميشه باید آماده رزم بود. و اين چنين شد كه حسب حدیث شریف «مردم آيينه رفتار حاكمانشان هستند»، امروز كشور عمان داراي فرهنگ غني انساني و صلحطلبي و پيشرفت متوازن است.
همچنین محمدرضا نوری شاهرودی سفیر جمهوری اسلامی ایران نیز طی سخنانی ضمن تسلیت درگذشت سلطان قابوس بنسعید، اظهار کرد: سلطان قابوس در سالهای حکمرانی همواره در حال تلاش و خدمت در جهت توسعه رفاه مردم و پایهگذاری قوانینی برای تسهیل حضور و فعالیت اتباع دیگر کشورها از جمله ایران در این کشور بوده است.
در این مراسم که همزمان با دعای پرفیض کمیل برگزار شد، یاد و خاطره سردار سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی و شهدای مقاومت و جانباختگان سانحه سقوط هواپیمای مسافربری اوکراینی در ایران نیز گرامی داشته شد.