kayhan.ir

کد خبر: ۱۸۰۰۳۱
تاریخ انتشار : ۲۵ دی ۱۳۹۸ - ۲۱:۱۷

بهترین فرصت برای بازخوانی ساختار جشنواره فجر و احیای صدا و سیما(اخبار ادبی و هنری)

با نگاه به شکل‌گیری طیفی از افرادی که دست به تحریم جشنواره فیلم فجر و صدا و سیما زده‌اند؛ بهترین فرصت برای بازخوانی ساختار جشنواره فجر و صدا و سیما و برنامه‌ریزی برای جذب نیروهای جوان و مستعد و انقلابی فراهم شده است!



72 ساعت پس از سرنگون شدن بوئینگ خطوط هوایی اوکراین، برخی به اصطلاح هنرمندان سلبریتی و غیرسلبریتی، به بهانه حمایت از قربانیان حادثه و نوع اطلاع‌رسانی صدا و سیما، دست به تحریم جشنواره‌های فجر و رسانه ملی زدند.
جالب این است که اغلب این افراد نه فیلمی‌در جشنواره دارند و نه عناصری تأثیرگذار و تعیین‌کننده‌اند اگر هم در ردیف برنامه‌ساز و یا مجری صدا و سیما به شمار می‌آمدند، سال‌ها منزوی، بیکار و یا دور از فعالیت بوده‌اند.
در واقع؛ نمایش و تظاهر همدردی با خانواده‌های قربانیان سقوط هواپیما و اعتراض به نهادهای حاکمیتی و رسانه ملی، محملی برای معترضان و تحریم‌کنندگان است تا یا ویزا و تابعیت دوگانه غرب را بدست آورند و یا خود را از سایه بی‌اعتنایی و دیده نشدن خارج کنند.
به‌طور مثال بازیگر نقش قلقلی، بیش از دو دهه است که فعالیتی ندارد. یک به اصطلاح مجری سیما هفت سال است که موقعیت اجرا نیافته و مجری دیگر در پی مهاجرت به کانادا است و...!
بی شک در شرایط تحریم و خداحافظی‌های نمایشی، فرصت بزرگی برای بازسازی هویت جشنواره‌های فجر و دور شدن از بستر کلیشه‌ای و غیرموثر آن به‌وجود آمده و زمان مناسبی برای رسانه ملی در جهت تصفیه عناصر غیرحرفه‌ای و غیرمتعهد، فراهم آمده است.