kayhan.ir

کد خبر: ۱۷۹۸۲۴
تاریخ انتشار : ۲۳ دی ۱۳۹۸ - ۲۱:۱۳
از اول بهمن ماه

جرایم دیرکرد بیمه شخص ثالث بخشیده می‌شود

رئیس کل بیمه مرکزی از بخشودگی جرایم دیرکرد بیمه شخص ثالث از اول بهمن ماه خبرداد.

به خبرگزاری فارس، غلامرضا سلیمانی در نشست خبری خود با‌ اشاره به حادثه رخ داده در کرمان در حاشیه مراسم تشییع سردار سلیمانی اظهار داشت: سه میلیارد تومان در قالب هدیه به استانداری کرمان اختصاص داده شده تا به خانواده جان‌باختگان و مجروحان این حادثه کمک شود.
وی افزود: درخصوص تعداد کشته شدگان، بیمه مرکزی ورود نخواهد کرد چرا که هیچ‌گونه پوشش بیمه‌ای برای این سانحه وجود ندارد و خسارت آن هم به بیمه ارتباط نخواهد داشت. هماهنگی‌های لازم با استانداری به عمل آمده تا بتوان این مبلغ را در اختیار مصدومان و خانواده فوت شدگان قرار داد که این تنها یک مسئولیت اجتماعی است.
رئیس ‌کل بیمه مرکزی درخصوص خسارات وارده به اموال عمومی و اموال مردم در جریان اغتشاشات بنزینی، گفت: آن دسته از بانک‌ها، واحدهای تجاری و مسکونی و پمپ بنزین‌هایی که بیمه حوادث و آشوب داشتند با مراجعه به شرکت‌های بیمه و ارائه مدارک در حال دریافت خسارت خود هستند.
سلیمانی با‌ اشاره ادامه فرایند ارزیابی خسارت واحدهای آسیب‌دیده، گفت: پیش‌بینی ما این است که در بالاترین حالت 40 میلیارد تومان خسارت به واحدهایی که بیمه آتش‌سوزی را داشتند وارد شده است که باید توسط شرکت‌های بیمه پرداخت شود.
وی درباره بخشودگی جرایم دیرکرد بیمه شخص ثالث گفت: به منظور کاهش حوادث تصادفات و کمک به اقشار آسیب‌پذیر از اول بهمن سال جاری به مناسبت دهه فجر به همه شرکت‌ها ابلاغ شده خودروها و موتورسیکلت‌هایی که هنوز نتوانستند بیمه شخص ثالث دریافت کنند با بخشودگی جرایم دیرکرد نسبت به صدور بیمه‌نامه آنها اقدام شود.
همچنین، جهانگیری، معاون بیمه مرکزی در گفت‌وگو با خبرگزاری ایسنا، درباره پرداخت خسارت هواپیمایی بوئینگ گفت: هواپیمای بوئینگ نو مدل ۸۰۰-۷۳۷ حدود ۱۰۰ میلیون دلار ارزش دارد، اما هواپیمای که ساقط شد حدود سه سال کار کرده بود که ارزش آن تا ۷۰ میلیون دلار برآورد شده است، در نتیجه خسارتی که باید بابت بدنه این هواپیما پرداخت شود ۷۰ میلیون دلار پیش‌بینی شده است.
وی با‌ اشاره به اینکه در حال حاضر بیمه‌نامه اوکراینی در اختیار نیست که مشخص شود خسارت مسافران و خدمه دقیقا چه مبلغی است؟ گفت: براساس آنچه در بیمه‌های بین‌المللی تحت پوشش قرار می‌گیرد، برای بار هر مسافر حدود ۱۰۰۰ تا ۱۵۰۰ دلار برآورد می‌کنند.
معاون بیمه مرکزی ادامه داد: با توجه به برآورده‌های اولیه پیش‌بینی می‌کینم که حدود ۲۴ میلیون دلار خسارت برای مسافر، خدمه و بار باشد و ۷۰ میلیون دلار هم خسارت بدنه خواهد بود که در مجموع حداقل ۱۰۰ میلیون دلار است که ممکن است با توجه به بیمه‌نامه اوکراینی این رقم تغییر کند و تا ۱۵۰ میلیون دلار نیز برسد.
جهانگیری با بیان اینکه خسارت برآورد شده را دولت ایران می‌پردازد، گفت: نحوه پرداخت آن به توافق بین دو دولت ایران و اوکراین برمی‌گردد؛ به طوری که ممکن است توافق کنند ایران رقم مربوط به خسارت مسافران را به طور مستقیم به آنها بپردازد و خسارت هواپیما و خدمه را به شرکت هواپیمایی اوکراینی پرداخته و خود شرکت آن را بپردازد.