kayhan.ir

کد خبر: ۱۷۹۸۲۱
تاریخ انتشار : ۲۳ دی ۱۳۹۸ - ۲۱:۱۳

دولت شرایط مشمولان یارانه معیشتی را تعیین کرد

هیئت دولت طی مصوبه‌ای اعلام کرد خانوارهایی که به‌طور همزمان، دارای واحد مسکونی، شغل و خودرو هستند از دریافت یارانه معیشتی محروم می‌باشند.

به گزارش خبرگزاری تسنیم، هیئت وزیران در جلسه 15/10/98 درخصوص نحوه بازتوزیع منابع حاصل از افزایش قیمت بنزین بین خانوارهای مشمول، آیین‌نامه نحوه شناسایی خانوارهای مشمول دریافت کمک حمایت معیشتی را به‌شرح زیر تصویب کرد:
کمک حمایت معیشتی به خانوارهایی که مجموع درآمد اعضای آنها برای یک نفر 480 هزار تومان، برای دو نفر 600 هزار تومان، برای سه نفر 720 هزار تومان، چهار نفر 860 کمتر بوده و یا مشمول یکی از شرایط مقرر در این ماده نباشند، تعلق می‌گیرد:
الف- خانوارهای دارای واحد مسکونی، شغل و خودرو به‌طور همزمان یا خانوارهای دارای دو واحد ملکی. ب- خانوارهای دارای املاک و مستغلات با ارزش دوازده میلیارد (12.000.000.000) ریال در تهران و کلان‌شهرها و نه میلیارد (9.000.000.000) ریال در سایر شهرستان‌ها. پ- خانوارهای دارای خودروهای سواری با ارزش بیش از سه میلیارد (3.000.000.000) ریال یا خودروهای عمومی با ارزش بیش از چهار میلیارد (4.000.000.000) ریال. ت- کارفرمایان دارای بیش از سه بیمه‌پرداز. ث- خانوارهایی که بیش از سه سفر خارجی غیرزیارتی داشته‌اند. ج- گیرندگان تسهیلات بانکی جمعاً به‌مبلغ بیش از سه میلیارد (3.000.000.000) ریال که در حال بازپرداخت اقساط باشند.
چنانچه خانوار نسبت به نتیجه تعیین وسع اعتراض داشته باشد، می‌تواند هر سال یک بار درخواست رسیدگی نماید تا در مقاطع زمانی شش‌ماهه (خرداد و آذرماه هر سال) بررسی مجدد صورت گیرد. رسیدگی به درخواست متقاضیان کمک حمایت معیشتی در اسفندماه سال جاری انجام خواهد شد.
در این زمینه، حسین میرزایی سخنگوی ستاد کمک معیشتی گفت: ثبت‌نام تقاضای دریافت کمک معیشتی حمایتی برای 666 هزار و 774 خانواری که قبلا یارانه دریافت نمی‌کردند و تقاضای آنها در
کد دستوری 6369*#  ثبت شده است، در سامانه حمایت به نشانی https://hemayat.mcls.gov.ir می‌توانند با وارد کردن کد ملی سرپرست خانوار در سامانه حمایت اقدام کنند.
به گزارش خبرگزاری فارس، وی افزود: این ثبت‌نام از روز 10 دی ماه شروع شده و تا 24 دی ماه 98 (امروز) پایان می‌یابد و مهلت  ثبت‌نام تمدید نمی‌شود. نتیجه بررسی تقاضای آ‌نها برای دریافت کمک معیشتی به همان شماره تلفن اعلامی سرپرست خانوار از طریق پیامک اطلاع‌رسانی خواهد شد.
وی گفت: کسانی که می‌خواهند وارد سامانه حمایت برای ثبت‌نام کمک هزینه معیشت شوند، نباید از نرم‌افزارهای فیلترشکن یا به اصطلاح وی‌پی‌ان استفاده کنند. مسئولان در حال بررسی تقاضای مردم برای دریافت کمک معیشتی هستند که حداقل 76 هزار درخواست مردم بررسی شده است.
گفتنی است، بعد از افزایش قیمت بنزین دولت تصمیم گرفت از طریق کمک معیشت  اضافه درآمد حاصل از افزایش بنزین را به حساب افراد نیازمند وارد کند در مرحله اول برای 18 میلیون خانوار به استعداد 63 میلیون نفر، مبلغ کمک هزینه معیشتی واریز شده بود و در مرحله دوم علاوه‌بر 18 میلیون خانوار قبلی برای 419 هزار و 304 خانوار جدید هم کمک معیشت حمایتی  در دهم دی ماه واریز شد.