kayhan.ir

کد خبر: ۱۷۹۸۲۰
تاریخ انتشار : ۲۳ دی ۱۳۹۸ - ۲۱:۱۳

جزئیات ثبت‌نام کارت سوخت هوشمند وانت

از بهمن ‌ماه امسال سهمیه سوخت وانت‌بارهای بین‌شهری براساس پیمایش خواهد بود، در این راستا وانت‌بارهای بین‌شهری باید حتماً کارت هوشمند ناوگان و راننده و بارنامه برای دریافت سهمیه سوخت داشته باشند.

به گزارش خبرگزاری فارس، وانت‌بارهایی که در جاده‌های بین شهری تردد می‌کنند،‌ ضرورت دارد از ابتدای بهمن‌ماه، اسناد حمل یعنی بارنامه دریافت کنند و در صورت دریافت بارنامه، تردد آنها ثبت و پیمایش آنها محاسبه می‌شود و معادل آن پیمایش سوخت به ناوگان وانتی اختصاص می‌یابد.
لازمه گرفتن سند حمل و بارنامه برای ناوگان وانت‌بار، داشتن کارت هوشمند ناوگان و کارت هوشمند راننده است.
مدارک موردنیاز برای دریافت سهمیه عملکردی سوخت وانت‌بارها شامل «مدارک و اسناد حمل» (کارت هوشمند راننده و ناوگان) و «بارنامه برای حمل محموله‌ها» است.
‌مراجعه و ثبت‌نام کارت هوشمند راننده و ناوگان از چهار طریق امکان‌پذیر است.
اولین روش مراجعه به نشانی‌ www.smartcard.rmto.ir بخش ثبت نام وانت‌بارهای بین‌شهری است.
دومین روش مراجعه به مراکز صدور کارت هوشمند در استان محل سکونت است.
سومین روش کسب اطلاع از طریق ادارات کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان‌ها و همچنین نمایندگی شهرستان‌ها ‌است.
چهارمین روش کسب اطلاعات از طریق نشانی‌ www.rmto.ir بخش کارت هوشمند وانت‌بار‌، است.
هزینه صدور کارت هوشمند راننده و ناوگان در حال حاضر هرکدام مبلغ 20 هزار تومان است.
مدارک مورد نیاز برای اخذ کارت هوشمند راننده شامل حداقل سن 23 سال، داشتن گواهینامه رانندگی مجاز، دارا بودن مدرک پایان ابتدایی و یا نهضت سوادآموزی، تصویر شناسنامه، کارت ملی، پایان خدمت یا معافیت دائم، دو قطعه عکس سه در چهار و همچنین «برگه سلامت جسمی و روحی»، «گواهی عدم اعتیاد» و «گواهی عدم سوءپیشینه» است که این سه مورد پس از ثبت‌نام متعاقبا از راننده اخذ می‌شود.
‌مدارک مورد نیاز برای اخذ کارت هوشمند ناوگان (وانت) شامل حداکثر سن ناوگان تا 20 سال،‌ ارائه کارت وسیله نقلیه، ارائه گواهی معاینه فنی مجاز و معتبر، ارائه بیمه‌نامه شخص ثالث معتبر و شماره شبای معتبر مالک خودرو، است.
به همه راننده‌ها و مالکان وانت‌بارهای بین‌شهری توصیه می‌شود در اسرع وقت برای ثبت‌نام اقدام کنند تا در روزهای آینده برای تردد و دریافت سهمیه سوخت دچار مشکل نشوند.