kayhan.ir

کد خبر: ۱۷۹۸۰۰
تاریخ انتشار : ۲۳ دی ۱۳۹۸ - ۲۱:۱۰
در شهرهای مختلف پاکستان اتفاق افتاد

تجمع با شکوه پاکستانی‌ها با حمل تصاویر سردار سلیمانی شعار مردم:‌ ای رهبر آزاده آماده‌ایم آماده

مردم شهرهای مختلف پاکستان در واکنش به شهادت سپهبد حاج «قاسم سلیمانی»‌، دست به تجمع‌ و تظاهرات‌ زدند و خطاب به رهبر معظم جمهوری اسلامی ایران، شعار دادند:«‌ای رهبر آزاده، آماده ایم آماده».

اعتراضات علیه آمریکا در واکنش به ترور فرمانده نیروهای قدس سپاه پاسداران و یارانش‌، در شهرهای مختلف پاکستان‌، همچنان ادامه دارد. از جمله شعارهای مردم در تظاهرات سراسری، این است: «ای رهبر آزاده، آماده ایم آماده». دیروز تظاهرکنندگان خشمگین در حالی که تصاویر امام خمینی(ره)‌، آیت‌الله خامنه‌ای، سردار شهید سلیمانی و «ابوعلی المهندس» معاون فرمانده حشدالشعبی را در دست داشتند، پرچم آمریکا و رژیم صهیونیستی را به آتش کشیدند. پاکستانی‌ها اقدام تروریستی آمریکا را محکوم و نسبت به شیطان بزرگ‌، اعلام انزجار کردند.
طبق گزارش خبرنگار حوزه، کنسولگری آمریکا در «لاهور» توسط پلیس ضد شورش کاملا محاصره و خیابان‌های منتهی به کنسولگری توسط ارتش مسدود شده بود.
طبق این گزارش، برای اولین بار در پاکستان است که همه احزاب و مراکز دینی شیعیان پاکستان با هم در راهپیمایی‌ها حضور می‌یابند و متحد هستند. مردم هم این اتحاد را ثمره خون شهید سلیمانی می‌دانند.
مردم پاکستان بعد از شنیدن اخبار مربوط به اهتزاز پرچم سرخ مسجد جمکران بعد از شهادت سردار سلیمانی به نشانه انتقام، خودشان هم در راهپیمایی‌های ضدآمریکایی، با پرچم سرخ حضور پیدا می‌کنند. برافراشتن پرچم‌های سرخ، از ویژگی‌های راهپیمایی ضدآمریکایی است.
تظاهرات در حسکه سوریه
از سوریه نیز خبر رسید، مردم شهر «حسکه» در شمال شرق این کشور، با بر پایی تظاهرات گسترده در خیابان‌های این شهر و در حالی که تصاویر شهید سلیمانی را در دست داشتند، علیه آمریکا شعار دادند.
مردم حسکه در این تظاهرات همچنین، خواستار خروج هر چه سریع‌تر نظامیان آمریکایی از خاک سوریه شدند.
به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان‌، مردم حسکه در این تظاهرات، با ارتش سوریه نیز اعلام همبستگی کردند. پیش از این درسایر شهرهای سوریه، از جمله دمشق، حلب و حمص در حمایت از شهید سلیمانی و علیه اقدام تروریستی آمریکا تظاهرات شده است.