kayhan.ir

کد خبر: ۱۷۹۷۹۴
تاریخ انتشار : ۲۳ دی ۱۳۹۸ - ۲۰:۱۶
به زودی صورت می‌گیرد

انتقال 60 کودک و نوجوان فلسطینی به سلول‌های انفرادی توسط رژیم صهیونیستی

رژیم صهیونیستی می‌گوید قصد دارد در اقدامی متناقض با ابتدایی‌ترین قوانین حقوق بشری، ۶۰ کودک و نوجوان اسیر را به سلول‌های انفرادی منتقل کند!

به گزارش روزنامه فرامنطقه‌ای القدس العربی، هیئت امور اسرا و آزادگان فلسطین در بیانیه‌ای مطبوعاتی اعلام کرده، مدیریت زندان‌های رژیم صهیونیستی تصمیم دارد به بهانه‌های واهی نزدیک به ۶۰ کودک و نوجوان فلسطینی اسیر را از زندان «عوفر» به زندان «دامون» منتقل کند. طبق گزارش این هیئت، اسرای زندان‌های مختلف در مخالفت با این مسئله نسبت به سرنوشت این کودکان ابراز نگرانی و تهدید کردند، در صورتی که مدیریت زندان‌های رژیم صهیونیستی دست به چنین اقدامی بزند، اقدامات تلافی‌جویانه را در پیش می‌گیرند.
رژیم صهیونیستی صدها کودک زیر ۱۸ سال و حتی چند کودک زیر ۱۴ سال را در زندان‌های خود بازداشت کرده‌اند، اقدامی که نقض آشکار حقوق بشر و توافقنامه‌های بین‌المللی است. انجمن اسرای فلسطین نیز انتقال کودکان و نوجوانان اسیر از زندان «عوفر» به «دامون» را نقض یکی از مهم‌ترین حقوق اسرای فلسطینی دانست و اعلام کرد: «این اقدام مدیریت زندان‌های اسرائیلی تنها به انتقال اسرا محدود نمی‌شود، بلکه این مدیریت قصد دارد کودکان را در سلول انفرادی حبس کند و این امر به صورت تدریجی در سایر زندان‌هایی که کودکان حضور دارند از جمله عوفر، مجدو و دامون با نزدیک به ۲۰۰ کودک و نوجوان اجرا خواهد شد.»
گفتنی است برخی کشورهای غربی مدعی دفاع از حقوق بشر، همواره علیه چنین اقدامات جنایت کارانه ای، سکوت و بعضا حتی از آن حمایت کرده‌اند.