گرامیداشت پنجاه و دومین سالگرد جهان پهلوان تختی در ابنبابویه
مراسم گرامیداشت درگذشت جهان پهلوان تختی در ابن بابویه شهرری برگزار شد.
مراسم پنجاه و دومین سالگرد درگذشت جهان پهلوان غلامرضا تختی صبح دیروز در ابن بابویه تهران و با حضور تعدادی از مسئولان برگزار شد.
در این مراسم سیدرضا صالحی امیری رئیسکمیته ملی المپیک، علی اکبر حیدری دارنده برنز المپیک و از همدورههای تختی، محمدرضا طالقانی رئیسسابق فدراسیون کشتی، حمید سوریان دارنده ۷ طلای جهان و المپیک و نایبرئیسفدراسیون کشتی، سید شمس الدین حسینی و محمد عباسی وزرای اسبق اقتصاد و ورزش، حسن غفوری فرد رئیساسبق سازمان تربیتبدنی، شروین اسبقیان مدیرکل دفتر امور مشترک فدراسیونها، حسن رنگرز سخنگوی فدراسیون کشتی، سید جلال عسگری دبیر فدراسیون کشتی، فرماندار ری، شهردار منطقه ۲۰، مدیرکل ورزش و جوانان استان تهران، قهرمانان و ورزشکاران و همچنین رئیسفدراسیون کشتی پهلوانی و زورخانهای حضور داشتند. صالحی امیری رئیسکمیته ملی المپیک در این مراسم با اشاره به خصایص پهلوانی تختی، گفت: باید به این مردم آفرین گفت که بعد از نیم قرن همچنان به مسیر پهلوانی وفادارند. تختی نیم قرن پیش هدف خودش را عبور از آدمیت اعلام کرد. پیام تختی به نسل جوان این است که اگر قرار است پایدار باشید باید راه و روش و سیره تختی را دنبال کنید. انسانهایی که مرام پهلوانی را انتخاب کردند، ماندگار شدند. تختی فراتر از قهرمان است و نماد فضیلت، معرفت و مرام پهلوانی بهشمار میرود. ما نیز برای اینکه ماندگار شویم باید راه و مرام تختی را انتخاب کنیم.رئیسکمیته ملی المپیک در ادامه با اشاره به حضور میلیونی مردم در مراسم تشییع سردار شهید سلیمانی، گفت: خیلی از سرداران به شهادت رسیدند اما حاج قاسم سلیمانی سردار دلها بود که قلوب ۸۰ میلیون ایرانی را تسخیر کرد و بهگونهای خداوند متعال رقم زد که شهید قاسم سلیمانی عزیزترین انسان کره زمین شد.