kayhan.ir

کد خبر: ۱۷۹۱۷۴
تاریخ انتشار : ۱۵ دی ۱۳۹۸ - ۲۳:۰۸
نگاهی به دیروزنامه‌های زنجیره‌ای

تشکیل موسسه صلح قاسم سلیمانی «انتقام سخت» از آمریکاست!

روزنامه ابتکار در یادداشتی تأمل‌برانگیز با عنوان «موسسه صلح قاسم سلیمانی» نوشت: «بسیار حائز اهمیت است تا به این حقیقت کاربردی توجه شود که ابزارهای انتقام، برخورد و آسیب‏زدن به دشمنان در دوره‏های گوناگون تاریخی، بنا بر مولفه‏‏های گوناگون (علمی، اقتصادی، ادوات نظامی ‌و...) متفاوت است. در جهان معاصر و با توجه به شرایط گوناگون (اقتصادی، دفاعی، روابط خارجه و...) ایران و آمریکا، کاربردی و سخت‏ترین سلاح برای انتقام، برخورد و آسیب‏‏زدن به منافع آمریکا، «تأسیس موسسه صلح قاسم سلیمانی» است».


سرویس سیاسی-

این روزنامه زنجیره‌ای در ادامه نوشت: «شاید از یک منظر احساسی، ایده تأسیس موسسه صلح قاسم سلیمانی غیر‏منطقی، ناکافی و در‏خور سردار بزرگی چون سردار سلیمانی نباشد، اما باید توجه داشته باشیم که ما هم می‏خواهیم انتقام سختی از قاتلان سردار سلیمانی بگیریم و هم می‏خواهیم یاد و راه قاسم سلیمانی برای همیشه در تاریخ ایران‌زمین جاودان بماند...هدف و کاربرد موسسه صلح قاسم سلیمانی؛ بیرون انداختن قاتلان و انرژی‏خواران استعمار‏گر غربی و شرقی از خاورمیانه است».
ابتکار در ادامه نوشت: «اگر صادقانه می‏خواهیم قاسم سلیمانی در تاریخ ایران‌زمین برای همیشه ماندگار شود، کارآمد و کاربردی‏ترین انتقام، تأسیس موسسه صلح قاسم سلیمانی است. اینکه این موسسه به تمام شهروندان خاورمیانه که در راستای صلح پایدار اقدامی عملی، مثلاً، تولید اندیشه، طرح، راهکار یا... انجام می‏دهند، جوایز صلح سلیمانی اعطا کنند».
همچنین احمد زیدآبادی، از محکومین فتنه 88 در مصاحبه با روزنامه دولتی شهروند گفت: «طبق اعلام شورای عالی امنیت ملی، پاسخ ایران به آمریکا فوری نیست و آن را به زمان و مکان مناسب موکول کردند؛ این زمان و مکان مناسب شاید اصلا پیش نیاید! چون هر نوع پاسخی ممکن است دو طرف را وارد جنگی تمام‌عیار نماید»!
روزنامه اعتماد نیز روز گذشته در مطلبی مشابه نوشت: «درحالی که همه مقامات در تهران در همه سطوح از انتقام و انتقام سخت سخن می‌گویند، نباید اجازه دهیم این تصور ایجاد شود که منظور ما از انتقام الزاما انتقام نظامی ‌است»!
طیف تندروی مدعی اصلاحات در سال‌های گذشته و در اوج نبرد محور مقاومت به فرماندهی حاج قاسم سلیمانی با ‌تروریست‌های تکفیری در عراق و سوریه، این اقدام تحسین‌برانگیز را زیر سؤال برده و مدعی بودند که «سوریه هم برجام می‌خواهد». این طیف مدعی بودند که باید با الگوبرداری از برجام مسئله داعش را حل کرد. در نهایت وقتی در آبان 96، کمر گروهک تکفیری ‌تروریستی داعش توسط محور مقاومت به فرماندهی سردار دلاور سپهبد شهید قاسم سلیمانی شکسته شد، این طیف این پیروزی بزرگ را کم‌اهمیت جلوه داده و مدعی شدند که شکست داعش دستاورد برجام بوده است.
حالا و پس از اقدام بی‌شرمانه دولت‌ تروریست آمریکا در به شهادت رساندن حاج قاسم سلیمانی، طیف تندروی مدعی اصلاحات در رویکردی تأمل‌برانگیز و البته تأسف برانگیز مدعی هستند که باید مسئله «انتقام سخت» در حد وعده و شعار بماند و از شعار فراتر نرود!
این در حالی است که پاسخ قاطع، سریع و پشیمان‌کننده ایران به اقدام جنایتکارانه آمریکا، نه یک خواست احساسی بلکه تدبیری منطقی و با هدف بازدارندگی برای جلوگیری از جنگ و ناامنی است. چرا که اگر ایران پاسخ ندهد، آمریکا دفعات بعد با شدت بیشتری علیه ایران خواهد تاخت.