کد خبر: ۱۷۸۹۰۲
تاریخ انتشار : ۱۳ دی ۱۳۹۸ - ۲۰:۴۰

گلایه عضو شورای شهر اراک از عدم اجرای قانون رفع آلودگی



 اراک - خبرنگار کیهان:
 رئیس ‌کمیسیون برنامه و بودجه شورای اسلامی شهر اراک از اجرایی نشدن کامل قانون رفع آلودگی کلانشهر اراک گلایه کرد.
 ایرج رضایی گفت: اراک به واسطه مصوبه سال ۱۳۸۶ هیئت وزیران و دولت به علت موضوع آلودگی هوا تبدیل به کلانشهر شد و به همین واسطه برخی از شهرهای اقماری اطراف به اراک ملحق شدند تا به عنوان کلانشهر از امتیازات اعتبارات تخصیص یافته بهره‌مند شود. وی اظهار داشت: در ذیل این رخداد بنا شد بر اساس مصوبه دولت بهبود عبور و مرور ناوگان حمل و نقل درون شهری و مشخصأ پروژه‌های کنارگذر شمالی اراک، افزایش اتوبوس‌های گازسوز درون شهری، خروج خودروهای فرسوده از چرخه ترافیک شهری، اجرای پروژه حمل و نقل ریلی درون شهری، ساماندهی صنایع در خصوص جلوگیری از ورود حجم قابل توجهی از گازهای آلاینده حاصل از فعالیت‌های صنایع مستقر در شهرستان شازند همچون شرکت‌های پتروشیمی، پالایشگاه، نیروگاه حرارتی، شرکت‌های آلاینده درون شهری اجرایی شود.
رئیس‌کمیسیون برنامه و بودجه شورای اسلامی شهر اراک خاطرنشان کرد: در خصوص طرح جامع کاهش آلودگی هوای اراک طی نامه‌ای موارد به مسئولان استان یادآور شد اما تاکنون پاسخ و راهکار عملیاتی و یا نتیجه اقدام عملی مشهود از هیچ یک از مسئولان دریافت نشده و درخواست پیگیری مجدد و مجدانه در این خصوص را دارم.