kayhan.ir

کد خبر: ۱۷۸۹۰۰
تاریخ انتشار : ۱۳ دی ۱۳۹۸ - ۲۰:۴۰

ثلاث باباجانی بیشترین سطح بی‌سوادی زنان را در استان دارد



کرمانشاه - خبرنگار کیهان:
معاون سوادآموزی سازمان آموزش و پرورش کرمانشاه گفت: در حال حاضر 37 درصد از زنان ثلاث باباجانی بی‌سواد هستند که در این راستا طرح توانمندسازی زنان مناطق مرزی استان را در دستور کار داریم.
هرمز نوروزی‌فرد در ادامه گفت: طبق بررسیهای به عمل آمده اختلاف سطح سواد زنان و مردان در استان کرمانشاه نسبت به میانگین کشوری سه درصد است و یا تمهیدات به‌عمل آمده این درصد تقلیل یافته است.
وی افزود: متاسفانه در برخی مناطق استان از جمله ثلاث باباجانی، کوزران، سرفیروزآباد و بیلوار به‌علت فقر اقتصادی بیشترین بی‌سوادی را در سطح استان داریم.
معاون نهضت سوادآموزی استان کرمانشاه در بخشی از سخنانش نهضت سوادآموزی استان را یکی از سازمان‌های موفق در سطح کشور عنوان کرد و تصریح نمود: سال 97 تنها در 6 شاخص و سال‌جاری در 8 شاخص جزو برترین‌های کشور بوده‌ایم.
وی در بخشی از سخنانش به سهم استان کرمانشاه در بی‌سوادی نسبت به سطح کشور اشاره کرد و گفت: در کل کشور 2 میلیون و 600 هزار نفر بی‌سواد وجود دارد که از این تعداد سهم استان کرمانشاه تنها 40 هزار نفر است که در تلاش هستیم این آمار کاهش یابد.
نوروزی با اعلام این خبر که 88 درصد جمعیت زنان استان باسواد هستند، اظهار کرد: در سطح استان، شهر کرمانشاه با بیشترین سطح باسوادی را در استان به خود اختصاص داده است.