kayhan.ir

کد خبر: ۱۷۸۷۱۵
تاریخ انتشار : ۱۰ دی ۱۳۹۸ - ۲۱:۲۵

افزایش ۳۰۰ درصدی کشف مخدر«شیشه» از ابتدای امسال

سخنگوی ستاد مبارزه با مواد مخدر مجموع کشفیات مواد مخدر در 9 ماهه سال جاری را ۷۱۳ تن اعلام کرد و گفت: یک درصد این کشفیات از آن ماده مخدر «شیشه» بوده است که نسبت به مدت مشابه سال گذشته 332 درصد افزایش داشته است.

به گزارش روابط عمومی ستاد مبارزه با مواد مخدر، امیرعباس لطفی در نشست خبری شرح اقدامات و فعالیت‌های این ستاد در 9 ماهه سال جاری اظهارداشت: مجموع کشفیات مواد مخدر از ابتدای سال تاکنون۷۱۳ تن بوده است که نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۱۶ درصد افزایش داشته است.
لطفی اظهار داشت: بر اساس آمار موجود، همچون سال گذشته بالاترین آمار کشفیات مربوط به تریاک، حشیش، مرفین و هروئین بوده است و در حوزه کشف شیشه نیز شاهد افزایش 332 درصدی بوده‌ایم.
وی افزود: نیروهای انتظامی و امنیتی در این مدت موفق به کشف محموله‌هایی در استان‌های شرقی کشور شده‌اند که نشان می‌دهد این محموله‌ها، منشأ خارجی داشته و از طرف مرزهای شرقی به خاک کشور وارد شده است.
سخنگوی ستاد مبارزه با مواد مخدر گفت: مانند سال‌های گذشته تریاک و حشیش بیشترین سهم را از کشفیات داشته‌اند، به طوری که تریاک ۸۰ درصد کشفیات و حشیش ۹ درصد را به خود اختصاص داده‌اند.
به گفته لطفی، بیشترین سهم در عملیات‌ها از سوی نیروی انتظامی با ۸۶ درصد و وزارت اطلاعات با ۱۱ درصد بوده است و بعد بسیج و گمرک مشارکت داشته‌اند.
وی ادامه داد: علاوه بر افزایش میزان کشفیات مواد مخدر، شاهد کاهش آمار شهدا بودیم که ۸۳ درصد کاهش داشته است. سال گذشته ۱۲ شهید، در این عرصه، تقدیم نظام شدند که امسال به دو نفر کاهش یافته است.