kayhan.ir

کد خبر: ۱۷۸۶۰۱
تاریخ انتشار : ۰۹ دی ۱۳۹۸ - ۲۰:۵۵

کشف بیش از 4/6 تن تریاک در ۳ استان کشور

نیروهای انتظامی در استان‌های کرمان ، البرز و سیستان و بلوچستان طی عملیات‌های جداگانه‌ای چهار هزار و 650 کیلوگرم مواد مخدر را کشف و ضبط کردند.



فرمانده انتظامی استان البرز از کشف دو هزار  و 602 کیلو تریاک در محور کرمان – باغین طی عملیات مشترک پلیس مبارزه با مواد مخدر استان‌های البرز و کرمان خبر داد.
سرتیپ «عباسعلی محمدیان» گفت: به منظور جلوگيري از توزيع مواد مخدر در استان‌هاي مسير، موضوع به پليس مبارزه با مواد مخدر استان کرمان اعلام شد و اکیپی از ماموران آن پليس با پشتيباني و هدايت اطلاعاتي لحظه به لحظه پلیس مبارزه با مواد مخدر استان البرز به محورهاي مواصلاتي استان کرمان، اعزام و به صورت نامحسوس اقدام به رصد و پايش خودروهای عبوري کرده، که در نهایت خودرو کامیون مورد نظر در محور «کرمان- باغین» مشاهده شد.
وی اظهار داشت: ماموران خودرو را تحت نظر قرار دادند که در این لحظه راننده متوجه حضور ماموران شده و قصد فرار داشت که با شلیک چند تیر هوایی و پس از طي مسافت حدوداً پنج کيلومتر، خودرو را به سمت جاده فرعی و خاکی تغییر مسیر داده و پس از توقف کامیون،  هر دو متهم دستگیر شدند. وی بیان داشت: کامیون به همراه متهمان به پلیس مبارزه با مواد مخدر استان کرمان منتقل و در بازرسی از تانکر، دو هزار و 602 کیلو تریاک که به صورت بسیار ماهرانه‌ای در ابتدا و انتهای تانکر جاساز شده بود، کشف شد.
جانشین فرمانده انتظامی استان سیستان و بلوچستان هم از کشف دو هزار  و 48 کیلو مواد افیونی در درگیری پلیس با سوداگران مرگ در شهرستان خاش خبر داد.
سرتیپ «احمد طاهری»  گفت: مأموران پلیس مبارزه با مواد مخدر شهرستان خاش با پشتیبانی اطلاعاتی پلیس مبارزه با مواد مخدر استان از جابه‌جایی مقادیر زیادی مواد مخدر توسط اعضای یک باند حرفه‌ای قاچاق مواد مخدر از این شهرستان به  شهرستان ایرانشهر مطلع شدند.
وی افزود: تیم‌های عملیات ویژه پلیس مبارزه با مواد مخدر شهرستان خاش با رصد مداوم تحرکات اعضای این باند مسلح، قاچاقچیان را که با یک دستگاه  خودرو پژو 405 و یک دستگاه وانت تویوتا در محور «خاش- ایرانشهر» در تردد بودند شناسایی و تحت نظر قرار دادند.
جانشین فرمانده انتظامی استان سیستان و بلوچستان تصریح کرد: سوداگران مرگ به محض ورود به منطقه کمین با عوامل انتظامی درگیر و پس از رو به رو شدن با آتش پر حجم تکاوران پلیس و تنگ شدن عرصه برخود، ضمن رها کردن خودروها به سمت ارتفاعات منطقه متواری شدند.
سردار طاهری گفت: در این عملیات، پلیس مبارزه با مواد مخدر دو نفر از قاچاقچیان را دستگیر و در بازرسی از  خودروهای توقیف شده‌، ضمن کشف يک قبضه سلاح آر پي‌جي هفت  با چهار گلوله جنگي و پنج عدد خرج مربوطه، يک قبضه سلاح جنگي سيمينوف با يک تيغه خشاب و هفت عدد تيرجنگي مربوطه و 58 عدد فشنگ جنگی سلاح کلاش دو هزار و 48 کیلو و 286 گرم مواد افیونی شامل یک هزار و 729کیلو و 146 گرم تریاک، 279 کیلو حشیش، 21کیلو و 120گرم هروئین و 19 کیلو و20گرم شیشه کشف کردند.