kayhan.ir

کد خبر: ۱۷۸۲۰۶
تاریخ انتشار : ۰۴ دی ۱۳۹۸ - ۲۱:۱۰
عضو شورای شهر تهران:

افزایش جریمه ورود به محدوده‌های ترافیکی فقط یک پیشنهاد است

در حالی که خبرهایی مبنی بر افزایش جریمه ورود به محدوده‌های ممنوع از ۲۰ به ۹۰هزار تومان منتشر شد، رئیس کمیسیون عمران و حمل‌و نقل شورای شهر تهران این اقدام را غیرقانونی می‌داند.




به گزارش تسنیم، با افزایش آلایندگی‌ها در کلان‌شهرها، دولت تصمیمات جدیدی برای کاهش تردد خودروهای شخصی به محدوده‌های ممنوع ترافیکی در نظر گرفته است، بر همین اساس مدیرکل حمل ‌و نقل وزارت کشور سه‌شنبه  در برنامه «تیتر امشب»‌، اظهارداشت: در برخورد با متخلفانی که وارد محدوده‌های ترافیکی می‌شوند، پیش از این دو کد جریمه وجود داشت که در جدول تخلفات راهور معادل 20 هزار تومان بود.
پوریا محمدیان افزود: کنار این کد هم ظرفیتی به‌نام ماده 18 قانون رسیدگی به تخلفات بود که اگر محدوده‌هایی به‌پیشنهاد پلیس راهور، سازمان حفاظت محیط‌زیست و شهرداری‌ها در شورای هماهنگی ترافیک استان‌ها یا در شورای ترافیک تهران مصوب شود، به‌منزله ورود به محدوده ممنوعه بوده و جریمه این تخلف 90 هزار تومان همراه با نمره منفی است.
در واکنش به این اظهار نظر، رئیس کمیسیون عمران و حمل‌ونقل شورای شهر تهران به تسنیم گفت: با توجه به پیگیری‌هایی که بنده داشتم این اظهار نظر تنها یک پیشنهاد بوده است.
محمد علیخانی افزود: پیشنهاد اشاره ‌شده نه در مجموعه پلیس، نه در شورای ترافیک تهران و نه در شورای شهر تهران و شهرداری مطرح نشده است و باید به این نکته اشاره کنم افزایش جریمه به رقم 90 هزار تومان برای ورود به محدوده‌های ترافیکی در حال حاضر قانونی نیست و اگر قرار است این رقم دریافت شود باید مجوز لازم را از شورای ترافیک اخذ کند.
به گفته وی، اخذ جریمه 90هزارتومانی به  محدوده‌های ممنوع ترافیکی قانونی صرفاً یک پیشنهاد است و پلیس هم تا این لحظه بنایی برای اخذ این رقم را ندارد.
توضیحات پلیس
 در خصوص جریمه 90 هزار تومانی طرح ترافیک
معاون اجتماعی پلیس راهور ناجا نیز دو روز قبل در خصوص اعمال قانون خودروهای غیرمجاز در طرح ترافیک اصلی و انتشار اخباری مبنی بر افزایش جریمه تردد خودروها در زمان آلودگی هوا به فارس گفته بود: بنابر تصمیمات صرفاً در شرایط اضطراری و همچنین تصویب شورای عالی ترافیک پلیس خودروهایی را که به محدوده طرح ترافیک اصلی خارج از نوبت پلاک خود در ساعات مشخص شده ورود کنند با اعمال قانون و جریمه 90 هزار تومانی به خارج از محدوده طرح هدایت می‌کند.
وی در پاسخ به این سؤال که آیا این مبلغ جریمه مصوب و به پلیس ابلاغ شده خاطرنشان کرد: تا این لحظه این مصوبه به پلیس راهور ناجا واصل نشده است؛ البته باید گفت این قانون برای شرایط اضطرار در ساعاتی محدود و صرفاً برای محدوده اصلی طرح ترافیک است و شامل تردد از در منازل و محدوده طرح کاهش آلودگی هوا نیست.
سرهنگ جهانی تأکید کرد: این قانون پس از وصول مصوبه شورای عالی ترافیک قابل اجرا خواهد بود.