kayhan.ir

کد خبر: ۱۷۸۲۰۰
تاریخ انتشار : ۰۴ دی ۱۳۹۸ - ۲۱:۰۹
اعلام دلایل آلودگی هوای تهران

منابع متحرک بیش از ۶۰ درصد آلودگی هوای تهران را تولید می‌کنند

مدیرعامل شرکت کنترل کیفیت هوا با بیان اینکه منابع متحرک بیش از ۶۰ آلودگی هوای تهران را تولید می‌کنند، جزئیات «منابع آلودگی هوای تهران» را تشریح کرد.




- اخبار اجتماعی -
به گزارش تسنیم، حسین‌رضا شهیدزاده با حضور در یک برنامه تلویزیونی اظهار داشت: بیشترین آلودگی که در فصل زمستان با آن برخورد می‌کنیم، به دلیل افزایش میزان ذرات معلق زیر 2/5 میکرون است که  این ذرات معلق منابع مشخصی دارند.
شهیدزاده ادامه داد: اغلب آلاینده‌های تهران در سال‌های گذشته روند کاهشی داشته‌اند به‌طور مثال از سال 1385 دی‌اکسید گوگرد روند کاهشی داشته است. در 9 ماه اول سال‌های 95 و 96 به ترتیب 52 و 57 روز ناسالم بوده اما امسال از این 9 ماه 40 روز ناسالم را داشته‌ایم.
وی با اعلام اینکه منابع متحرک بیش از 60 درصد و منابع دیگر مانند نیروگاه‌ها، پالایشگاه‌ها و صنایع هم در مجموع حدود 35 درصد آلودگی تولید می‌کنند، گفت: عمده‌ آلودگی هوای تهران را خودروهای دیزلی و موتورسیکلت‌ها و سواری‌ها تولید می‌کنند در حالی‌که  تعداد خودروهای دیزلی ما حدود 2 درصد کل خودروها در تهران هستند که اکثر آنها کامیون هستند که اگر بتوانیم همین مجموعه را کنترل کنیم، آلودگی کاهش پیدا می‌کند.
غرب و جنوب آلوده‌ترین‌ها نقاط تهران
مدیرعامل شرکت کنترل کیفیت هوا با اشاره به اینکه  بر اساس اطلاعات ایستگاه‌های سنجش آلودگی هوا، بیشترین میزان آلودگی مربوط به بخش غرب و جنوب تهران است که بیشتر محل  عبور و مرور خودرو‌های سنگین است ،افزود: اوج آلودگی این مناطق از ساعت 22 است که کامیون‌ها اجازه‌ تردد دارند، البته این اطلاعات به این معنا نیست که آلودگی فقط مختص مناطق غربی و جنوبی شهر است و گاهی آلودگی شمال تهران بیشتر از بخش‌های دیگر شهر است چراکه باد آلاینده‌ها را جابه‌جا می‌کند و در سطح شهر میزان آلودگی تغییر می‌کند.