kayhan.ir

کد خبر: ۱۷۸۱۸۷
تاریخ انتشار : ۰۴ دی ۱۳۹۸ - ۲۱:۰۷
تازه‌ترین نظرسنجی نشان داد

74 درصد مردم «سئول» به دنبال اتحاد با کره‌شمالی‌اند

در بحبوحه کشمکش‌ها بین کره‌ شمالی و آمریکا، نتایج یک نظرسنجی نشان داد، 74 درصد از مردم «سئول» گفته‌اند اتحاد مجدد دو کره جنوبی و شمالی یک امر ضروری است. مسئله‌ای که در صورت تحقق، قطعا آمریکایی‌ها را خوشحال نخواهد کرد!



سرویس خارجی-

مذاکرات هسته‌ای کره شمالی و آمریکا «معلق» است و هیچ نتیجه‌ای از آن به دست نیامده. روابط آمریکا و کره شمالی مثل پیش از شروع مذاکرات تیره و تار است. پیونگ‌یانگ تهدید کرده اگر واشنگتن برای نجات مذاکرات کاری نکند، یک «هدیه کریسمس» برای آمریکا می‌فرستد. «دونالد ترامپ»، رئیس‌جمهور آمریکا، نیز در واکنش به یک شوخی! بسنده کرده و گفته: «شاید او (رهبر کره شمالی) یک هدیه خوب برای من بفرستد مثل یک گلدان زیبا...»! اما در میان این شوخی‌ها و تهدید‌ها خبر دیگری منتشر شده که نشان می‌دهد، این دو کشور بر خلاف آنچه تلاش می‌شود القاء شود، همچنان مواضع خصمانه خود علیه یکدیگر را حفظ کرده‌اند.
خبرگزاری «یونهاپ» نوشته نیروی هوایی آمریکا از روز سه‌شنبه تا بامداد چهارشنبه در اقدامی کم‌سابقه چهار فروند هواپیمای جاسوسی خود را به‌صورت همزمان بر فراز کره شمالی به پرواز درآورده است. رسانه‌های کره جنوبی پرواز همزمان چهار فروند هواپیمای جاسوسی آمریکا بر فراز شبه‌جزیره کره را «غیر معمول» توصیف کرده و آن را نشانه‌ای قابل توجه و مهم دانسته‌اند.
حساسیت‌ها به گونه‌ای بالا گرفته که ارتش کره جنوبی اعلام کرده، گرچه نشانه چندانی از بروز فعالیت‌های نظامی غیرعادی از سوی کره شمالی همزمان با عید کریسمس دیده نمی‌شود، اما ارتش خود را برای بروز بدترین سناریو آماده کرده است.
حال در این میان، طبق نتایج یک نظرسنجی که روز چهارشنبه منتشر شده، بیش از هفت نفر از هر ۱۰ شهروندی که در «سئول» زندگی می‌کنند، معتقدند که کره جنوبی و شمالی باید متحد شوند. طبق نظرسنجی آنلاین «دولت کلان‌شهر سئول» که دو هزار نفر از شهروندان سئول در آن مشارکت کرده بودند، ۷۴.۲ درصد از شرکت‌کنندگان تأکید داشتند که پیوستن و یکی شدن با کره شمالی ضروری است.
اتحاد دو کره اگر خواست مردم و حتی سیاستمداران و حکمرانان این دو باشد، مطلوب قدرت‌های منطقه‌ای، حتی فرامنطقه‌ای مثل آمریکا نیست. اتحاد یک قدرت اقتصادی، صنعتی با یک قدرت نظامی، اتمی و منطقه‌ای یعنی ظهور یک ابرقدرت جهانی که قطعاً خوشایند آمریکا و حتی چین و روسیه هم نیست! چرا که کاسبی، حضور و دخالت دائم اولی در منطقه را به خطر می‌اندازد و همین‌طور یکه‌تازی و کاسبی دومی و سومی را!